Pracovná ponuka

IT Project Manager/ Professional for leading & delivering LCM/ Life Cycle Mgt technical Projects

Place of work
Bratislava
Pracovný pomer
full-time
Start date
dohodou

Information about the position

Job description, responsibilities and duties

• owns the responsibility of the project delivery from end to end, including final Client acceptance
• defines project scope and objectives, develops detailed work plans, schedules, project estimates,resource plans, and status reports
• manage and ensure the regular performance and delivery of the project (cross-functional, inter-cultural, distributed) team members
• perform proactive risk analysis, recommends and takes action to drive the solution of problems
• provide regular reporting to Stakeholders & Senior Mgt, track the project progress against agreed KPIs

Wage (gross)

From 2 000 EUR/month

Employee perks, benefits

  • UNIQA Group Service Center získala ocenenie NAJ ZAMESTNÁVATEĽ 2018 v kategórii
centier zdieľaných služieb
  • Flexibilný pracovný čas
  • Uvítací balíček pre nového zamestnanca
  • Interné jazykové kurzy nemeckého a anglického jazyka plne hradené
zamestnávateľom, vrátane získania jazykového certifikátu
  • Darčekové poukážky
  • Elektronická stravovacia karta (stravná jednotka vo výške 5,10 EUR)
  • Garantovaný 13. plat
  • 14. plat vyplácaný na základe pracovných výsledkov zamestnanca a ekonomických
výsledkov spoločnosti
  • Príspevok na III. pilier dôchodkového sporenia
  • Podpora odborného vzdelávania
  • Celoročné úrazové zdravotné poistenie
  • Pravidelne organizované podujatia pre zamestnancov ako napr. vianočný večierok,
letná slávnosť, športový deň, výlety
  • Rôzne športové aktivity
  • Akcie pre deti zamestnancov – Deň detí, Mikuláš, letné denné tábory a mnoho ďalších
benefitov

Information about the selection process

Vaše osobné údaje sú spracované v súlade s Podmienkami ochrany osobných údajov UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o., ktoré sa nachádzajú na našej webstránke.
Link: https://www.uniqa-gsc.sk/podmienky-ochrany-osobnych-udajov

Requirements for the employee

Candidates with education suit the position

University education (Master's degree)
Postgraduate (Doctorate)

Language skills

English - Upper intermediate (B2) and German - Upper intermediate (B2)

Other knowledge

Microsoft Excel - advanced
Microsoft PowerPoint - advanced
Microsoft Word - advanced

Driving licence

B

Personality requirements and skills

• excellent organizational skills, structured work approach with ‚demonstrated abilities‘ and ‚strong drive‘ for reliable planning, effective execution and successful deliveries
• strong analytical , problem solving and team leading/management skills
• Effective communication (written, verbal) skills in English and/or German language

Work Experiences and technical knowledge
• Proven (min 5 years) work experiences ( in an IT PM / IT (Service) Manager/ IT Expert role .. ) with SW / HW/ Infrastructure / Technology upgrades, Systems Migration & Rollout implementation projects
• Technical Knowledge in one or multiple environments: BackEnd/ Middleware Systems, Web Technologies, MS O365/ Teams/ Power Apps, Enterprise Architectures ...
• Experience with integrated integrated PPM tools (Clarity-PPM, MS Project , . an advantage.)
• Experience with JIRA, Confluence tools... an advantage.

Candidates with below Education and Professional Certifications suit the position
• University education (Bachelor’s, Master's degree ) in IT , Business Informatics or related fields
• PM certification, ITIL/ IT Service Management certifications.. of advantage
• Strong PM Processe and Methodologies (Waterfall, Agile / Scrum ..) knowledge is a plus
skills in English and/or German language

Candidates with below Education and Professional Certifications suit the position
• University education (Bachelor’s, Master's degree ) in IT , Business Informatics or related fields
• PM certification (PMI: PMP, ACP, iPMA: Level B ..) , ITIL v3, V4, Business Analysis , Test Mgt Certification
• Extensive PM Processe and Methodologies (Waterfall, Agile / Scrum ..) knowledge is a plus

Advertiser

Brief description of the company

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o.

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o., je dcérskou spoločnosťou rakúskeho poisťovacieho koncernu UNIQA Group Austria. Firma sa člení na úseky Software Service (SWS), Cross-Border Service (CBS) a Back Office Service (BOS).

Prioritnou činnosťou úseku SWS je vývoj a údržba softvéru pre komerčné poisťovne patriace do skupiny UNIQA. Koncentruje sa najmä na systém INAS, ktorý je určený pre správu portfólia poistných produktov, poistných zmlúv a poistných udalostí, klientských, partnerských a účtovných údajov. V posledných rokoch sa dostáva do popredia vývoj moderných webových aplikácií nadväzujúcich na systém INAS.
Úsek CBS, ktorý vznikol v roku 2006, sa zaoberá správou poistných zmlúv a likvidáciou poistných udalostí klientov rakúskeho poisťovacieho koncernu

Number of employees

500-999 employees

Company address

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o.
Palárikova 3
949 01 Nitra
http://www.uniqa-gsc.sk
ID: 4084123  Dátum zverejnenia: 19.5.2021  Základná zložka mzdy (brutto): 2 000 EUR/month