PC&L Improvement Coordinator for new launch

Place of work
Košice International Airport, Letecká, Košice
Contract type
full-time
Start date
01.01.2019
Wage (gross)
from 1250€/monthly

Information about the position

Job description, responsibilities and duties

The role of the Improvement Coordinator, in the context of the deployment of the Faurecia Excellence System, is to drive the implementation of Production Control & Logistics (PC&L) tools and methodologies within a plant.

The main missions of the role are to:
- Ensure plant implementation of PC&L methods and tools
- Provide plant with PC&L standards: Material Information Flow Analysis (MIFA), Milk run, leveling, etc.
- Define PC&L deployment objectives on a semi-annual basis and build up an action plan in cooperation with the plant and division PC&L managers
- Set up the means to achieve the action plan and ensure results
- Communicate Improvement initiatives: train and coach plant employees when necessary and carry out progress workshops in accordance with the plant PC&L manager
- Support management in the implementation of PC&L tools and provide technical support to other functions
- Propose, in coordination with the Production System Efficiency coordinator, visual management systems in order to improve reactivity in case of problems
- Identify and implement best practices
- Ensure Know-how capitalization and check that standard forms are used

Employee perks, benefits

- Work in an international and multicultural company
- Possibility of professional growth and international career throughout the Group
- Semestral bonuses

Information about the selection process

Pls send your CV in English and enter the name of the position in a subject of your e-mail.
We will contact ONLY candidates with appropriate profile. Thank you for understanding.

Requirements for the employee

Candidates with education suit the position

University education (Bachelor's degree)
University education (Master's degree)

Educational Specialization

engineering/logistics

Language skills

English - Advanced (C1)

Personality requirements and skills

- Bachelor's/Master's degree in engineering/logistics
- Experience in production in an industrial environment (pref. automotive) at logistics dept.
- Exprerience in FCS (SAP environment)
- Minimum bi-lingual (English required)
- Analytical thinking, Communication skills, Able to work under pressure, Willing to work overtime, Knowledge of PC&L tools and methodologies

Advertiser

Brief description of the company

Faurecia sa stala spolu so spoločnosťou HELLA členom skupiny FORVIA . Skupina FORVIA je celosvetovo 7.najväčším dodávateľom v automobilovom priemysle.

Našim poslaním svetového lídra v oblasti automobilového a technologického priemyslu je inšpirovať k bezpečnejšej, pohodlnejšej, prispôsobenejšej a udržateľnejšej mobilite.

Výrobky a systémy spoločnosti Faurecia sú vo vozidlách vyrábaných tými najväčšími a najznámejšími automobilovými značkami po celom svete. Naše technológie sú v jednom z troch vozidiel, ktoré dnes jazdia po cestách.

Naša komplexná ponuka pre UDRŽATEĽNÚ MOBILITU zahŕňa vodíkové riešenia s nulovými emisiami, riešenia s veľmi nízkymi emisiami, systémy pre pokročilú asistenciu vodičovi a výrobky vyrobené z radu optimalizovaných a udržateľných materiálov.

S našim KOKPITOM BUDÚCNOSTI vytvárame hodnotu pre automobilové značky a podnecujeme nové zážitky spotrebiteľov. Spájame naše odborné znalosti o sedadlách, interiéroch, osvetlení, elektronike karosérie, snímačoch, pohonoch a ďalších zobrazovacích technológiách ako aj o elektronike kokpitu.

Pridajte sa k nám. Budujte svoju kariéru. Využite svoju energiu správnym smerom. Staňte sa súčasťou otvorenej a angažovanej komunity, ktorá pracuje na vytváraní udržateľnejšej budúcnosti v transformujúcom sa odvetví.

Vydajte sa na cestu s nami - cestu, na ktorej záleží.

Number of employees

1000 and more employees

Contact

Contact person: Mgr. Zuzana Ennertová
E-mail: send CV
ID: 3538116  Dátum zverejnenia: 13.11.2018  Základná zložka mzdy (brutto) a ďalšie odmeny: from 1250€/monthly