Ďakujeme za porozumenie.
Zobraziť podobné ponuky

Poradca v oblasti riadenia financií Trnava
Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny SR
Trnava
plný úväzok
15.04.2025
1 600 - 1 700 EUR/mesiacPlatová trieda: 9, funkčný plat je určený v súlade so zákonom č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Funkčný plat pozostáva z tarifného platu a priznaného osobného príplatku (spolu od 1600 Eur).
Informácie o pracovnom mieste
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti
Hlavné úlohy: Poradca v oblasti riadenia financií je zameraný na poskytovanie ekonomického poradenstva s cieľom optimalizácie výdavkov, príjmov a ich vzájomného pomeru, na finančné plánovanie, vytváranie finančnej rezervy a riešenia iných finančných problémov. Jeho úlohou je zorientovať klienta vo finančných možnostiach, ktoré má vzhľadom na jeho situáciu a naučiť ho pracovať s vlastným a rodinným rozpočtom tak, aby neupadal do dlhovej špirály. V súčinnosti s ostatnými odborníkmi navrhne klientovi možnosti zlepšenia finančnej situácie prostredníctvom analýzy dostupných možností a cieleného poradenstva v oblasti riešenia finančných problémov a celkovej životnej situácie.
Činnosti budú zamerané najmä na:
- analýzu problematického dlhu a nastavenie ďalších krokov k jeho splateniu alebo optimálnemu zníženiu,
- analýzu všetkých dlhov klienta spolu s analýzou príjmovej a výdavkovej situácie a odporúčaním ciest optimalizácie rozpočtu,
- analýzu príjmov klienta a odporúčania k ich optimalizácii (využitie potenciálu na zvýšenie príjmov u klienta či v jeho rodine, identifikácia iných potenciálnych zdrojov),
- odporúčania ohľadom konsolidácie úverov, pôžičiek, poistiek a pod.,
- komplexné nastavenie rodinného rozpočtu v dlhodobom časovom horizonte a strednodobé monitorovanie jeho dodržiavania,
- analýzu majetkovej situácie klienta (najmä pre prípad hroziaceho osobného bankrotu) a odporúčania ďalších krokov pri eventuálnom nakladaní s majetkom,
- analýzu potreby a efektívnosti osobného bankrotu ako poslednej inštancie zbavenia sa dlhu,
- identifikáciu a analýzu príčin nadmerného zadlženia, analýzu rizík ekonomického správania (určenie priorít pomoci klientovi a stanovenie ďalšieho postupu a priebehu poradenstva),
- spolupráca s klientom na redukcii, resp. úplnej eliminácii nadmerného zadlženia,
- návrh preventívnych krokov a opatrení vedúcich k eliminácii zadlženia klienta v budúcnosti, redukovanie faktorov ovplyvňujúcich zadlženosť klienta, vedenie k vytváraniu finančných rezerv, úspor), vedenie k finančnej gramotnosti,
- spolupráca s poradcami ďalších špecializácií poradní komplexnej pomoci (právne, sociálne a psychologické poradenstvo, terénny konzultant, koordinátor a pracovník prvého kontaktu).
POŽIADAVKY NA ZAMESTNANCA:
Požadované vzdelanie uchádzača: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Jazykové znalosti: znalosť anglického jazyka výhodou
Počítačové a iné znalosti: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Internet na pokročilej úrovni
Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti: veľmi dobré komunikačné, vyjednávacie a sociálne zručnosti, schopnosť tímovej práce aj samostatného rozhodovania, analytické a koncepčné myslenie, schopnosť sociálneho cítenia kombinovaná so schopnosťou odosobniť sa od problémov klienta, schopnosť zvládať stres a záťaž
Požadované odborné znalosti:
Znalosť zákonov:
- Zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- Zákon č. 552/2003 Z. z. o Zákon o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov,
- Zákon č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník,
- zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o dani z príjmov“),
- zákon č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- Zákon č. č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov,
- Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- Zákon č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Zamestnanecké výhody, benefity
- Bohatý sociálny program
- Dovolenka nad rámec zákonníka práce
- Práca pre stabilného zamestnávateľa
- Odborné školenia
- 7,5 hodinový pracovný úväzok
- Príspevok na doplnkové dôchodkové sporenie
Informácie o výberovom konaní
Názov projektu: Sieť odborného poradenstva
Kód projektu: 401405B738
Funkcia: zamestnanec pri výkone práce vo verejnom záujme - Poradca v oblasti riadenia financií v rámci národného projektu „Sieť odborného poradenstva“
Počet voľných miest: 1 (doba určitá – do 31.12.2025, s možnosťou predĺženia po dobu trvania projektu)
Organizačný útvar: Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny; sekcia sociálnych vecí a rodiny; odbor siete odborného poradenstva; oddelenie metodického riadenia odborného poradenstva
Miesto výkonu práce: Trnava
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Ing. Miroslava Kochanová
Telefón: 02/204558909
E-mail: miroslava.kochanova2@upsvr.gov.sk
Adresa zamestnávateľa: Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny, Špitálska č. 8, 812 67 Bratislava
Požadované doklady pre prihlásenie sa do výberového konania pre zamestnanca pri výkone práce vo verejnom záujme:
- Písomná žiadosť o zaradenie do výberového konania s uvedením čísla výberového konania a preferovaného mesta.
- Motivačný list;
- Kópia vysvedčenia, diplomu alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní;
- Profesijný štruktúrovaný životopis vo formáte EUROPASS;
- Písomné čestné vyhlásenie o bezúhonnosti;
- Písomné čestné vyhlásenie o pravdivosti všetkých údajov uvedených v kópii diplomu a v profesijnom štruktúrovanom životopise;
- Písomné čestné vyhlásenie o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu.
* (je možné zlúčiť uvedené čestné vyhlásenia do jedného dokumentu)
Termín podania žiadosti o zaradenie do výberového konania je do 04.04.2025.
V určenom termíne ich zasielajte na adresu zamestnávateľa poštou alebo e-mailom, ktoré sú uvedené v texte inzerátu. Rozhodujúci je dátum podania na poštovú prepravu alebo dátum odoslania e-mailu. Po tomto termíne budú vybraní uchádzači pozvaní na online pohovor. Svoj telefonický a e-mail kontakt uveďte vo svojej žiadosti.
Požiadavky na zamestnanca
Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
vysokoškolské III. stupňa