Logo Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny SR

Poradca v oblasti riadenia financií Trnava

Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny SR

Miesto práce
Trnava
Druh pracovného pomeru
plný úväzok
Termín nástupu
15.04.2025
Mzdové podmienky (brutto)
1 600 - 1 700 EUR/mesiacPlatová trieda: 9, funkčný plat je určený v súlade so zákonom č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Funkčný plat pozostáva z tarifného platu a priznaného osobného príplatku (spolu od 1600 Eur).

Informácie o pracovnom mieste

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

Hlavné úlohy: Poradca v oblasti riadenia financií je zameraný na poskytovanie ekonomického poradenstva s cieľom optimalizácie výdavkov, príjmov a ich vzájomného pomeru, na finančné plánovanie, vytváranie finančnej rezervy a riešenia iných finančných problémov. Jeho úlohou je zorientovať klienta vo finančných možnostiach, ktoré má vzhľadom na jeho situáciu a naučiť ho pracovať s vlastným a rodinným rozpočtom tak, aby neupadal do dlhovej špirály. V súčinnosti s ostatnými odborníkmi navrhne klientovi možnosti zlepšenia finančnej situácie prostredníctvom analýzy dostupných možností a cieleného poradenstva v oblasti riešenia finančných problémov a celkovej životnej situácie.

Činnosti budú zamerané najmä na:

  • analýzu problematického dlhu a nastavenie ďalších krokov k jeho splateniu alebo optimálnemu zníženiu,
  • analýzu všetkých dlhov klienta spolu s analýzou príjmovej a výdavkovej situácie a odporúčaním ciest optimalizácie rozpočtu,
  • analýzu príjmov klienta a odporúčania k ich optimalizácii (využitie potenciálu na zvýšenie príjmov u klienta či v jeho rodine, identifikácia iných potenciálnych zdrojov),
  • odporúčania ohľadom konsolidácie úverov, pôžičiek, poistiek a pod.,
  • komplexné nastavenie rodinného rozpočtu v dlhodobom časovom horizonte a strednodobé monitorovanie jeho dodržiavania,
  • analýzu majetkovej situácie klienta (najmä pre prípad hroziaceho osobného bankrotu) a odporúčania ďalších krokov pri eventuálnom nakladaní s majetkom,
  • analýzu potreby a efektívnosti osobného bankrotu ako poslednej inštancie zbavenia sa dlhu,
  • identifikáciu a analýzu príčin nadmerného zadlženia, analýzu rizík ekonomického správania (určenie priorít pomoci klientovi a stanovenie ďalšieho postupu a priebehu poradenstva),
  • spolupráca s klientom na redukcii, resp. úplnej eliminácii nadmerného zadlženia,
  • návrh preventívnych krokov a opatrení vedúcich k eliminácii zadlženia klienta v budúcnosti, redukovanie faktorov ovplyvňujúcich zadlženosť klienta, vedenie k vytváraniu finančných rezerv, úspor), vedenie k finančnej gramotnosti,
  • spolupráca s poradcami ďalších špecializácií poradní komplexnej pomoci (právne, sociálne a psychologické poradenstvo, terénny konzultant, koordinátor a pracovník prvého kontaktu).

POŽIADAVKY NA ZAMESTNANCA:

Požadované vzdelanie uchádzača: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa

Jazykové znalosti: znalosť anglického jazyka výhodou

Počítačové a iné znalosti: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Internet na pokročilej úrovni

Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti: veľmi dobré komunikačné, vyjednávacie a sociálne zručnosti, schopnosť tímovej práce aj samostatného rozhodovania, analytické a koncepčné myslenie, schopnosť sociálneho cítenia kombinovaná so schopnosťou odosobniť sa od problémov klienta, schopnosť zvládať stres a záťaž

Požadované odborné znalosti:  

Znalosť zákonov: 

  • Zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • Zákon č. 552/2003 Z. z. o Zákon o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších  predpisov,
  • Zákon č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov,
  • zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov,
  • zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník,
  • zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o dani z príjmov“),
  • zákon č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • Zákon č. č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov,
  • Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
  • Zákon č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Zamestnanecké výhody, benefity

  • Bohatý sociálny program
  • Dovolenka nad rámec zákonníka práce
  • Práca pre stabilného zamestnávateľa
  • Odborné školenia
  • 7,5 hodinový pracovný úväzok
  • Príspevok na doplnkové dôchodkové sporenie

Informácie o výberovom konaní

Číslo výberového konania: VKP SOP 29/2025
Názov projektu: Sieť odborného poradenstva
Kód projektu: 401405B738

Funkcia: zamestnanec pri výkone práce vo verejnom záujme - Poradca v oblasti riadenia financií v rámci národného projektu „Sieť odborného poradenstva“

Počet voľných miest: 1 (doba určitá – do 31.12.2025, s možnosťou predĺženia po dobu trvania projektu)

Organizačný útvar: Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny; sekcia sociálnych vecí a rodiny; odbor siete odborného poradenstva; oddelenie metodického riadenia odborného poradenstva

Miesto výkonu práce: Trnava

Kontakt pre poskytnutie informácií:

Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Ing. Miroslava Kochanová

Telefón: 02/204558909

E-mail: miroslava.kochanova2@upsvr.gov.sk

Adresa zamestnávateľa: Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny, Špitálska č. 8, 812 67 Bratislava
Požadované doklady pre prihlásenie sa do výberového konania pre zamestnanca pri výkone práce vo verejnom záujme:
- Písomná žiadosť o zaradenie do výberového konania s uvedením čísla výberového konania a preferovaného mesta.
- Motivačný list;
- Kópia vysvedčenia, diplomu alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní;
- Profesijný štruktúrovaný životopis vo formáte EUROPASS;
- Písomné čestné vyhlásenie o bezúhonnosti;
- Písomné čestné vyhlásenie o pravdivosti všetkých údajov uvedených v kópii diplomu a v profesijnom štruktúrovanom životopise;
- Písomné čestné vyhlásenie o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu.
* (je možné zlúčiť uvedené čestné vyhlásenia do jedného dokumentu)

Termín podania žiadosti o zaradenie do výberového konania je do 04.04.2025.

V určenom termíne ich zasielajte na adresu zamestnávateľa poštou alebo e-mailom, ktoré sú uvedené v texte inzerátu. Rozhodujúci je dátum podania na poštovú prepravu alebo dátum odoslania e-mailu. Po tomto termíne budú vybraní uchádzači pozvaní na online pohovor. Svoj telefonický a e-mail kontakt uveďte vo svojej žiadosti.

Požiadavky na zamestnanca

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské II. stupňa
vysokoškolské III. stupňa

Vzdelanie v odbore

ekonomické

Inzerujúca spoločnosť

Stručná charakteristika spoločnosti

Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVR) je orgánom štátnej správy, zabezpečujúcim výkon štátnej správy v oblastiach sociálnych vecí a služieb zamestnanosti. Inštitúcia bola zriadená v januári 2004 zákonom č.453/2003 o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí a služieb zamestnanosti v znení neskorších predpisov. Ústredie riadi, kontroluje, koordinuje a metodicky usmerňuje výkon prostredníctvom 46 úradov práce, sociálnych vecí a rodiny.

Počet zamestnancov

1000 a viac zamestnancov
ID: 5039105  Dátum zverejnenia: 20.3.2025  Základná zložka mzdy (brutto): 1 600 EUR/mesiac