Manažér metodického riadenia - pre iných/é poradcov/kyne rodinnej poradne v rámci NP ROPO II (VKP ROPOII 7/2024)

Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny SR

Miesto práce
Bratislava
Druh pracovného pomeru
plný úväzok
Termín nástupu
15.05.2024
Mzdové podmienky (brutto)
1 800 EUR/mesiacPlatová trieda: 9, funkčný plat je určený v súlade so zákonom č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Informácie o pracovnom mieste

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

Koncepčná činnosť zameraná na využívanie finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov alebo finančných prostriedkov iných finančných nástrojov. Vykonávanie odborných metodických, koordinačných a podporných činností pri implementácii Národného projektu „Rodinné poradne II. – rozvoj poskytovania poradenskopsychologických služieb pre jednotlivcov, páry a rodiny“.

Činnosti budú zamerané najmä na:

- metodické vedenie a podpora iných druhov poradenstva poskytovaného v podmienkach rodinných poradní,
- poskytovanie metodických konzultácií poradcom rodinných poradní,
- navrhovanie a vypracovávanie interných noriem za účelom usmernenia a odporúčania postupov v oblasti výkonu poradenskej činnosti rodinných poradní,
- vypracovávanie odborných materiálov na základe aktuálnych odborných poznatkov v súlade s potrebami poradcov, ktorí vykonávajú poradenskú činnosť s klientmi v rámci rodinných poradní,
- spoluprácu so subjektmi zapojenými do implementácie národného projektu, oboznamovanie subjektov o priebehu realizácie aktivít národného projektu a o jeho zmenách v rámci vecnej príslušnosti, koordinácia spolupráce medzi subjektmi zapojenými do realizácie projektu,
- koordinovanie a organizovanie stretnutí v rámci implementácie projektu, spracovanie materiálov a úloh vyplývajúcich z pracovných stretnutí,
- spracovanie podkladov k pravidelným monitorovacím správam o priebehu realizácie aktivít národného projektu,
- prípravu a zabezpečenie podkladov pre kontrolné subjekty vykonávajúce kontrolnú činnosť implementácie projektu vrátane účasti na výkone kontrolnej činnosti v mieste jej výkonu,
- prípravu a spracovanie podkladov pre verejné obstarávania do podania požiadavky na zabezpečenie verejného obstarávania,
- participáciu na tvorbe usmernení a riadiacich pokynov súvisiacich s realizáciou národného projektu,
- evidenciu projektovej dokumentácie,
- priebežné a záverečné hodnotenie kvantitatívnych a kvalitatívnych údajov z výstupov poradenstva v rámci implementácie národného projektu,
- rozpracovanie jednotlivých vzdelávacích a tréningových aktivít na celoštátne úrovni,
- tvorba vzdelávacích preventívnych programov a tréningových aktivít zameraných na predchádzanie vzniku, opakovaniu alebo nárastu krízových situácií v živote jednotlivca, páru alebo rodiny alebo zamedzenie ich prehlbovaniu,
- koordinácia činnosti multidisciplinárneho tímu Rodinnej poradne participujúceho na tvorbe vzdelávacích preventívnych programov a tréningových aktivít v oblasti ochrany duševného zdravia,
- sieťovanie odborníkov a inštitúcií pôsobiacich v oblasti prevencie, intervencie a poradenstva zameraného na ochranu duševného zdravia a vytváranie partnerstiev na regionálnej úrovni,
- vykonávanie analýz a evaluácia vzdelávacích preventívnych programov a tréningových aktivít realizovaných na regionálnej úrovni t.j. v danom územnom obvode,
- plnenie povinností zamestnanca v zmysle § 81 zákonníka práce a plnenie povinností ustanovených § 8 ods. 1 zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov,
- plnenie ďalších pokynov a úloh súvisiacich najmä s tvorbou, koordináciou a realizáciou vzdelávacích preventívnych programov a tréningových aktivít predovšetkým na regionálnej úrovni v rámci preventívnej a osvetovej činnosti Rodinnej poradne podľa pokynov nadriadeného,
- účasť sa na pracovných cestách podľa potrieb zamestnávateľa aj mimo miesta výkonu práce či bydliska zamestnanca v súlade s interným predpisom zamestnávateľa,
- plnenie ďalších pokynov a úloh súvisiacich najmä s tvorbou, koordináciou a realizáciou vzdelávacích preventívnych programov a tréningových aktivít predovšetkým na regionálnej úrovni v rámci preventívnej a osvetovej činnosti Rodinnej poradne podľa pokynov nadriadeného,
- spolupráca s organizačnými útvarmi zamestnávateľa,
- výkon správy písomností, ktoré pochádzajú z vykonávaných činností na pracovnom mieste v organizačnom útvare, v IS DMS,
- typovanie údajov do príslušných IS úradu,
- priebežné sledovanie a dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov a interných noriem súvisiacich s pracovnou činnosťou,
- dodržiavanie mlčanlivosti vo veciach pracovného charakteru,
- plnenie ďalších úloh súvisiacich s dojednaným druhom práce a činnosťou oddelenia podľa pokynov priameho nadriadeného.


POŽIADAVKY NA ZAMESTNANCA:

Požadované vzdelanie uchádzača: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, v odbore právo.

Prax: 

Odporúčaná odborná prax 5 rokov (právne poradenstvo),

Jazykové znalosti: znalosť anglického jazyka výhodou

Počítačové a iné znalosti: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Internet na pokročilej úrovni

Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti: riadiace schopnosti, schopnosť samostatného rozhodovania, komunikatívnosť, angažovanosť, profesionalita, analytické a koncepčné myslenie, schopnosť zvládať stres a záťaž, tímová práca.


Požadované odborné znalosti:  

Znalosť Štandardov rodinných poradní

Znalosť zákonov:

Zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov,
Zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
Zákon č. 292/2014 o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
Zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a  audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov, znalosť súvisiacich predpisov,  nariadení a dokumentácie z oblasti poskytovania príspevkov Európskeho sociálneho fondu.
Zákon č. 199/1994 Z. z. o psychologickej činnosti a Slovenskej komore psychológov
Všeobecná deklarácia ľudských práv OSN (1948)
Dohovor o právach dieťaťa (1989)
Európska sociálna charta (1961) a jej revízia (1996)
Dohovor o právach osôb so zdravotným postihnutím (2010)
Charta základných práv Európskej únie (2007)
Ústava SR (zákon č. 460/1992 Z. z.)


Doplňujúce odborné znalosti:

Znalosť zákonov:

Etický kódex sociálneho pracovníka a asistenta sociálnej práce SR
Zákon NR SR č. 365/2004 Z. z. o rovnakom zaobchádzaní v niektorých oblastiach a o ochrane pred diskrimináciou (antidiskriminačný zákon)
Zákon NR SR č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov
Bezpečnostný projekt organizácie (vypracovaný technikom BOZP)
Zákon NR SR č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v ZNP
Zákon č. 601/2003 o životnom minime a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov
Zákon č. 568/2009 Z. z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Zákon č. 219/2014 Z. z. o sociálnej práci a o podmienkach na výkon niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Zákon č. 199/1994 Z. z. o psychologickej činnosti a Slovenskej komore psychológov
Zákon č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kuratele

Informácie o výberovom konaní

Číslo výberového konania:  VKP ROPOII 7/2024

Názov projektu: Rodinné poradne II. – rozvoj poskytovania poradenskopsychologických služieb pre jednotlivcov, páry a rodiny (ROPOII)

Kód projektu: 401405DVK1

Funkcia: zamestnanec pri výkone práce vo verejnom záujme - manažér metodického riadenia - pre iných/é poradcov/kyne rodinnej poradne v rámci národného projektu „Rodinné poradne II. – rozvoj poskytovania poradenskopsychologických služieb pre jednotlivcov, páry a rodiny"

Organizačný útvar:  sekcia sociálnych vecí a rodiny,  oddelenie rodinného poradenstva

Počet voľných miest: 1 (doba určitá do 31.12.2024, max. po dobu trvania projektu)

Platová trieda: 9, funkčný plat je určený v súlade so zákonom č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Požadované doklady pre prihlásenie sa do výberového konania pre zamestnanca pri výkone práce vo verejnom záujme:

• písomná žiadosť o zaradenie do výberového konania s uvedením čísla výberového konania;
motivačný list;
kópia vysvedčenia, diplomu alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní;
profesijný štruktúrovaný životopis vo formáte EUROPASS;
písomné čestné vyhlásenie o bezúhonnosti;
písomné čestné vyhlásenie o pravdivosti všetkých údajov uvedených v kópii diplomu a v profesijnom štruktúrovanom životopise.

Termín podania žiadosti o zaradenie do výberového konania je do 24.04.2024.

V určenom termíne ich zasielajte na adresu zamestnávateľa poštou alebo e-mailom, ktoré sú uvedené v texte inzerátu. Rozhodujúci je dátum podania na poštovú prepravu alebo dátum odoslania e-mailu. Po tomto termíne budú vybraní uchádzači pozvaní na osobný pohovor. Svoj telefonický a e-mail kontakt uveďte vo svojej žiadosti.

Požiadavky na zamestnanca

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské II. stupňa

Vzdelanie v odbore

právo

Prax na pozícii/v oblasti

Odporúčaná odborná prax 5 rokov (právne poradenstvo)

Osobnostné predpoklady a zručnosti

riadiace schopnosti, schopnosť samostatného rozhodovania, komunikatívnosť, angažovanosť, profesionalita, analytické a koncepčné myslenie, schopnosť zvládať stres a záťaž, tímová práca.

Inzerujúca spoločnosť

Stručná charakteristika spoločnosti

Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVR) je orgánom štátnej správy, zabezpečujúcim výkon štátnej správy v oblastiach sociálnych vecí a služieb zamestnanosti. Inštitúcia bola zriadená v januári 2004 zákonom č.453/2003 o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí a služieb zamestnanosti v znení neskorších predpisov. Ústredie riadi, kontroluje, koordinuje a metodicky usmerňuje výkon prostredníctvom 46 úradov práce, sociálnych vecí a rodiny.
ID: 4806508  Dátum zverejnenia: 15.4.2024  Základná zložka mzdy (brutto): 1 800 EUR/mesiac