IT Client Manager with English and German

Bratislava

Place of work

Bratislava

Contract type

full-time

Start date

dohodou

Popis pracovnej pozície

  • You execute within the overall IT demand management structure & processes
  • You understand the client’s short- and mid-term business strategy and help to translate this into required IT demand item
  • You act as single point of contact during the pre-study phase of the client IT demand analysis and align activities across Enterprise Architecture & Design, Controlling and Business Analysis
  • You manage the relationship with the business units with respect to annual planning, prioritization, new requirements, ongoing business activities that will create substantial IT demand (active stakeholder management via all management levels) and continuous improvement of demand management process and interface UITS/ client
  • You build an overall demand pipeline on an annual basis as well as on an ongoing basis (mapped against annual budget and capacity plan) for the client and help with the consolidation across all the designated UITS clients as required

Čo ti ponúkame

From 2 000 EUR/month
  • UNIQA Group Service Center získala ocenenie NAJ ZAMESTNÁVATEĽ 2018 v kategórii
centier zdieľaných služieb
  • Flexibilný pracovný čas
  • Uvítací balíček pre nového zamestnanca
  • Interné jazykové kurzy nemeckého a anglického jazyka plne hradené
zamestnávateľom, vrátane získania jazykového certifikátu
  • Darčekové poukážky
  • Elektronická stravovacia karta (stravná jednotka vo výške 5,10 EUR)
  • Garantovaný 13. plat
  • 14. plat vyplácaný na základe pracovných výsledkov zamestnanca a ekonomických
výsledkov spoločnosti
  • Príspevok na III. pilier dôchodkového sporenia
  • Podpora odborného vzdelávania
  • Celoročné úrazové zdravotné poistenie
  • Pravidelne organizované podujatia pre zamestnancov ako napr. vianočný večierok,
letná slávnosť, športový deň, výlety
  • Rôzne športové aktivity
  • Akcie pre deti zamestnancov – Deň detí, Mikuláš, letné denné tábory a mnoho ďalších
benefitov

Si ten správny kandidát?

Candidates with education suit the position

University education (Bachelor's degree)
University education (Master's degree)
Postgraduate (Doctorate)

Language skills

English - Upper intermediate (B2) and German - Upper intermediate (B2)

Other knowledge

Microsoft Excel - Advanced
Microsoft PowerPoint - Advanced
Microsoft Word - Advanced

Driving licence

B

Personality requirements and skills

• Ideally qualified in ITIL and in Requirement management methodology
• At least 3 years background in IT in a financial services institution
• Experience in project management of larger IT projects would be of benefit
• Previous experience in release management and ideally some exposure to IT operations management and good knowledge of IT governance processes (benefit)
• excelent organizational skills
• good command of written and spoken English, German is of advantage
• flexibility for periodic travel
• drive for results
• customer focus

O UNIQA GSC

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o.

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o., je dcérskou spoločnosťou rakúskeho poisťovacieho koncernu UNIQA Group Austria. Firma sa člení na úseky Software Service (SWS), Cross-Border Service (CBS) a Back Office Service (BOS).

Prioritnou činnosťou úseku SWS je vývoj a údržba softvéru pre komerčné poisťovne patriace do skupiny UNIQA. Koncentruje sa najmä na systém INAS, ktorý je určený pre správu portfólia poistných produktov, poistných zmlúv a poistných udalostí, klientských, partnerských a účtovných údajov. V posledných rokoch sa dostáva do popredia vývoj moderných webových aplikácií nadväzujúcich na systém INAS.
Úsek CBS, ktorý vznikol v roku 2006, sa zaoberá správou poistných zmlúv a likvidáciou poistných udalostí klientov rakúskeho poisťovacieho koncernu.

Number of employees

500-999 employees

Contact

Contact person: Ing. Ingrid Vagačová
Tel.: +421904933679
E-mail: send CV
ID: 4153625  Dátum zverejnenia: 2.9.2021  Základná zložka mzdy (brutto): 2 000 EUR/month