IT Service Desk Specialist (English+German)

Nitra

Place of work

Nitra

Contract type

full-time

Start date

dohodou

Popis pracovnej pozície

  • Ensures that any misbehavior of software or hardware within production environment is recorded, categorized and prioritized within a problem, the root cause or workaround found and the issue solved as fast as possible
  • Ensures the maintenance of the knowledge database or handover to second level support roles
  • Ensures the end-to-end coordination of the assigned problems with all responsible roles

Main Tasks (sorted by importance)
  • Manages the lifecycle of all Problems
  • Receives incidents from the Service Desk in order to handle them as a problem
  • Defines criteria when incidents initiates problems
  • records and prioritizes the problems in cooperation with the client manager, the release manager and the transition service manager with appropriate diligence, in order to facilitate a swift and effective resolution
  • Defines target criteria (quality and grade of solution)
  • Manages all tasks in order to solve the problem and reports to the incident manager, the client manager, the release manager and the transition service manager
  • Reports to the management in case of escalation
  • Analyzes in cooperation with the incident manager the incident reports in order to recognize reoccurring incidents .
  • Is responsible for documentation of all tasks and solutions with sufficient detail
  • Hands over the tested and approved solution to the transition service manager and release manager
  • Other tasks as assigned

Čo ti ponúkame

from EUR 1,200 monthly gross, depending on experience
  • UNIQA Group Service Center získala ocenenie NAJ ZAMESTNÁVATEĽ 2018 v kategórii
centier zdieľaných služieb
  • Flexibilný pracovný čas
  • Uvítací balíček pre nového zamestnanca
  • Interné jazykové kurzy nemeckého a anglického jazyka plne hradené
zamestnávateľom, vrátane získania jazykového certifikátu
  • Darčekové poukážky
  • Elektronická stravovacia karta (stravná jednotka vo výške 5,10 EUR)
  • Garantovaný 13. plat
  • 14. plat vyplácaný na základe pracovných výsledkov zamestnanca a ekonomických
výsledkov spoločnosti
  • Príspevok na III. pilier dôchodkového sporenia
  • Podpora odborného vzdelávania
  • Celoročné úrazové zdravotné poistenie
  • Pravidelne organizované podujatia pre zamestnancov ako napr. vianočný večierok,
letná slávnosť, športový deň, výlety
  • Rôzne športové aktivity
  • Akcie pre deti zamestnancov – Deň detí, Mikuláš, letné denné tábory a mnoho ďalších
benefitov

Si ten správny kandidát?

Candidates with education suit the position

Secondary with school-leaving examination
Follow-up/Higher Professional Education
University education (Bachelor's degree)
University education (Master's degree)
Postgraduate (Doctorate)

Language skills

English - Intermediate (B1) and German - Intermediate (B1)

Personality requirements and skills

Min 1-2 years work experience in management of enterprise-wide help desk service center environments
•Intermediate knowledge of IT software- and hardware in general (e.g. W7, Office 2007)
•Intermediate user knowledge of the Service Desk software
•Intermediate knowledge on project management
•Good command of English
•Ideally also good command of German (or willingness to learn)

O UNIQA GSC

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o.

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o., je dcérskou spoločnosťou rakúskeho poisťovacieho koncernu UNIQA Group Austria. Firma sa člení na úseky Software Service (SWS), Cross-Border Service (CBS) a Back Office Service (BOS).

Prioritnou činnosťou úseku SWS je vývoj a údržba softvéru pre komerčné poisťovne patriace do skupiny UNIQA. Koncentruje sa najmä na systém INAS, ktorý je určený pre správu portfólia poistných produktov, poistných zmlúv a poistných udalostí, klientských, partnerských a účtovných údajov. V posledných rokoch sa dostáva do popredia vývoj moderných webových aplikácií nadväzujúcich na systém INAS.
Úsek CBS, ktorý vznikol v roku 2006, sa zaoberá správou poistných zmlúv a likvidáciou poistných udalostí klientov rakúskeho poisťovacieho koncernu.

Number of employees

500-999 employees

Contact

E-mail: send CV
ID: 3733902  Dátum zverejnenia: 11.9.2019  Základná zložka mzdy (brutto) a ďalšie odmeny: from EUR 1,200 monthly gross, depending on experience