Service Transition Manager (ITIL certified)

Nitra

Place of work

Nitra

Contract type

full-time

Start date

dohodou

Popis pracovnej pozície

  • Location: Nitra (occasional travel to Vienna might be required)

Purpose of this function

  • Ensures that services meet client’s requirements
  • Ensures coordination of all operational tasks for the transition of services and projects into production
  • Acts as a single point of contact for all demands, projects and hot fixes on questions about operation and maintenance of services and applications (all environments)

Main Tasks (sorted by importance)
  • Designs and maintains service processes (Delivery, Deployment, Monitoring, Asset Management for Hardware, Software, Middleware, Interfaces, Network, phones, including definitions for capacity & availability management and governance and regulatory measurements)
  • Supports Definition of services (hardware, software, middleware, interfaces, network, telephones) by managing the Service Design Process
  • Ensures recognition of changes in operations and ensures that those changes are managed into service updates, SLAs and OLAs prior to GoLive
  • Defines control and measurement points of services and related service processes
  • Continuously reviews and further develops services and service/ change processes (e.g. “lessons learned”)
  • Supports transferring requests and offers into a standard service catalog
  • Defines transition process for infrastructure and software to production environment and ensures operational readiness of all services (defined Quality Gate, including monitoring, capacity management, performance and security)
  • Manages Service GoLive, Application Deployments and Rollouts related to Minor and Major Releases
  • Leads small technical projects (Update of operating systems, Middleware systems, etc.)
  • Is responsible for sign off for quality gates within the transition process and ensures the operational readiness (incl. Technical release notes)
  • Ensures transformation of architecture requirements into infrastructure scope and requirements and ensures support of architecture in the differentiation of infrastructure scope and requirements from IT requirements

Čo ti ponúkame

od 1.500 EUR brutto mesačne v závislosti od relevantných pracovných skúsenosti, úrovne jazyka a ďalších požiadaviek na danú pozíciu
  • garantovaný 13. plat
  • 14. plat vyplácaný na základe pracovných výsledkov zamestnanca a ekonomických výsledkov spoločnosti
  • flexibilný pracovný čas a príležitostný výkon práce z domu (home office)
  • uvítací balíček pre nového zamestnanca
  • interné jazykové kurzy nemeckého a anglického jazyka plne hradené zamestnávateľom, vrátane získania jazykového certifikátu
  • darčekové poukážky
  • elektronická stravovacia karta (stravná jednotka vo výške 5,10 EUR)
  • príspevok na III. pilier dôchodkového sporenia
  • podpora odborného vzdelávania a odbornej certifikácie
  • celoročné úrazové zdravotné poistenie
  • pravidelne organizované podujatia pre zamestnancov ako napr. vianočný večierok, letná slávnosť, športový deň, výlety
  • rôzne športové aktivity
  • akcie pre deti zamestnancov – Deň detí, Mikuláš, Deň matiek pre mamičky na materskej a pod.

Si ten správny kandidát?

Candidates with education suit the position

University education (Bachelor's degree)
University education (Master's degree)
Postgraduate (Doctorate)

Language skills

English - Intermediate (B1) and German - Upper intermediate (B2)

Driving licence

B

Personality requirements and skills

Requirements:
- Technical background and technical understanding (technical education is not necessary but the candidate should have understanding and interest in technology)
- At least 3+ years of experience from IT environment
- Good command of both English and German
- Good communication skills
- ITIL certification is welcome but not required
- Experience as Service Manager, Contract Manager or Transition Manager is of advantage

O UNIQA GSC

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o.

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o., je dcérskou spoločnosťou rakúskeho poisťovacieho koncernu UNIQA Group Austria. Firma sa člení na úseky Software Service (SWS), Cross-Border Service (CBS) a Back Office Service (BOS).

Prioritnou činnosťou úseku SWS je vývoj a údržba softvéru pre komerčné poisťovne patriace do skupiny UNIQA. Koncentruje sa najmä na systém INAS, ktorý je určený pre správu portfólia poistných produktov, poistných zmlúv a poistných udalostí, klientských, partnerských a účtovných údajov. V posledných rokoch sa dostáva do popredia vývoj moderných webových aplikácií nadväzujúcich na systém INAS.
Úsek CBS, ktorý vznikol v roku 2006, sa zaoberá správou poistných zmlúv a likvidáciou poistných udalostí klientov rakúskeho poisťovacieho koncernu.

Number of employees

500-999 employees

Contact

E-mail: send CV
ID: 3715161  Dátum zverejnenia: 22.11.2019  Základná zložka mzdy (brutto) a ďalšie odmeny: od 1.500 EUR brutto mesačne v závislosti od relevantných pracovných skúsenosti, úrovne jazyka a ďalších požiadaviek na danú pozíciu