Service Transition Manager

Nitra

Place of work

Nitra

Contract type

full-time

Start date

Popis pracovnej pozície

  • Designs and maintains service processes (Delivery, Deployment, Monitoring, Asset Management for Hardware, Software, Middleware, Interfaces, Network, phones, including definitions for capacity & availability management and governance and regulatory measurements)
  • Defines services (hardware, software, middleware, interfaces, network, telephones) conjointly with Supplier Management
  • Defines control and measurement points of services and related service processes
  • Continuously reviews and further develops services and service/ change processes (e.g. “lessons learned”)
  • Supports Supplier Management by transferring requests and offers into a standard service catalog
  • Defines transition process for infrastructure and software to production environment and ensures operational readiness of all services (defined Quality Gate, including monitoring, capacity management, performance and security)
  • Is responsible for sign off for quality gates within the transition process and ensures the operational readiness (incl. Technical release notes)

Čo ti ponúkame

od 1.500 EUR brutto mesačne v závislosti od relevantných pracovných skúsenosti,úrovne jazyka a ďalších požiadaviek na danú pozíciu

Si ten správny kandidát?

Candidates with education suit the position

University education (Bachelor's degree)
University education (Master's degree)
Postgraduate (Doctorate)

Language skills

English - Upper intermediate (B2)

Other knowledge

Microsoft Excel - Advanced
Microsoft PowerPoint - Advanced
Microsoft Word - Advanced

Driving licence

B

Personality requirements and skills

• 3 years of work experience in an Service Transition or Service Management related role in a larger enterprise environment
• Intermediate knowledge of ITIL Service Transition and associated processes in a larger enterprise environment
• Intermediate knowledge of ITIL compliant Service Management toolset
• ITIL Foundation v3 certified (Practitioner)
• Expert knowledge on project management
• Good command of written and spoken English
• Flexibility for periodic travel required

O UNIQA GSC

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o.

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o., je dcérskou spoločnosťou rakúskeho poisťovacieho koncernu UNIQA Group Austria. Firma sa člení na úseky Software Service (SWS), Cross-Border Service (CBS) a Back Office Service (BOS).

Prioritnou činnosťou úseku SWS je vývoj a údržba softvéru pre komerčné poisťovne patriace do skupiny UNIQA. Koncentruje sa najmä na systém INAS, ktorý je určený pre správu portfólia poistných produktov, poistných zmlúv a poistných udalostí, klientských, partnerských a účtovných údajov. V posledných rokoch sa dostáva do popredia vývoj moderných webových aplikácií nadväzujúcich na systém INAS.
Úsek CBS, ktorý vznikol v roku 2006, sa zaoberá správou poistných zmlúv a likvidáciou poistných udalostí klientov rakúskeho poisťovacieho koncernu.

Number of employees

500-999 employees

Contact

Contact person: Mgr. Jana Kosdiová
E-mail: send CV
ID: 3412157  Dátum zverejnenia: 6.6.2018  Základná zložka mzdy (brutto) a ďalšie odmeny: od 1.500 EUR brutto mesačne v závislosti od relevantných pracovných skúsenosti,úrovne jazyka a ďalších požiadaviek na danú pozíciu