Spoločnosť získala ocenenie RecruitRank Awards 2017 za najlepšie výberové procesy v roku 2017 podľa hodnotení uchádzačov.

Service Transition Manager

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o.

Place of work
Nitra
Contract type
full-time
Basic wage component (gross) and other rewards
od 1.500 EUR brutto mesačne v závislosti od relevantných pracovných skúsenosti,úrovne jazyka a ďalších požiadaviek na danú pozíciu

Information about the position

Job description, responsibilities and duties

• Designs and maintains service processes (Delivery, Deployment, Monitoring, Asset Management for Hardware, Software, Middleware, Interfaces, Network, phones, including definitions for capacity & availability management and governance and regulatory measurements)
• Defines services (hardware, software, middleware, interfaces, network, telephones) conjointly with Supplier Management
• Defines control and measurement points of services and related service processes
• Continuously reviews and further develops services and service/ change processes (e.g. “lessons learned”)
• Supports Supplier Management by transferring requests and offers into a standard service catalog
• Defines transition process for infrastructure and software to production environment and ensures operational readiness of all services (defined Quality Gate, including monitoring, capacity management, performance and security)
• Is responsible for sign off for quality gates within the transition process and ensures the operational readiness (incl. Technical release notes)

Requirements for the employee

Candidates with education suit the position

University education (Bachelor's degree)
University education (Master's degree)
Postgraduate (Doctorate)

Language skills

English - Upper intermediate (B2)

Other knowledge

Microsoft Excel - advanced
Microsoft PowerPoint - advanced
Microsoft Word - advanced

Driving licence

B

Personality requirements and skills

• 3 years of work experience in an Service Transition or Service Management related role in a larger enterprise environment
• Intermediate knowledge of ITIL Service Transition and associated processes in a larger enterprise environment
• Intermediate knowledge of ITIL compliant Service Management toolset
• ITIL Foundation v3 certified (Practitioner)
• Expert knowledge on project management
• Good command of written and spoken English
• Flexibility for periodic travel required

Advertiser

Brief description of the company

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o.

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol. s r.o., je dcérskou spoločnosťou rakúskeho poisťovacieho koncernu UNIQA Group Austria. Firma sa člení na úseky Software Service (SWS), Cross-Border Service (CBS) a Back Office Service (BOS).

Prioritnou činnosťou úseku SWS je vývoj a údržba softvéru pre komerčné poisťovne patriace do skupiny UNIQA. Koncentruje sa najmä na systém INAS, ktorý je určený pre správu portfólia poistných produktov, poistných zmlúv a poistných udalostí, klientských, partnerských a účtovných údajov. V posledných rokoch sa dostáva do popredia vývoj moderných webových aplikácií nadväzujúcich na systém INAS.
Úsek CBS, ktorý vznikol v roku 2006, sa zaoberá správou poistných zmlúv a likvidáciou poistných udalostí klientov rakúskeho poisťovacieho koncernu

Number of employees

500-999 employees

Company address

UNIQA Group Service Center Slovakia, spol s r.o.
Palárikova 3
949 01 Nitra
http://www.uniqa-gsc.sk
ID: 3412157   Dátum zverejnenia: 6.6.2018   Základná zložka mzdy (brutto) a ďalšie odmeny:   od 1.500 EUR brutto mesačne v závislosti od relevantných pracovných skúsenosti,úrovne jazyka a ďalších požiadaviek na danú pozíciu