Odborný pracovník pre soc. inklúziu a zamestnanosť – SPACE, jednotné kontaktné miesto pre mladých v Banskej Bystrici
ROZVOJOVÁ AGENTÚRA Banskobystrického samosprávneho kraja, n. o.
Banská Bystrica
plný úväzok
august 2024
1 300 - 1 368 EUR/mesiac1 rok s možnosťou ďalšieho predĺženia (projekt trvá do 30.6.2029)
Informácie o pracovnom mieste
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti
Model centier práce s mládežou SPACE vstupuje po úspešnom pilotnom overení do svojej druhej fázy v rámci iniciatívy: Rozvoj jednotných kontaktných miest (JKM) Záruky pre mladých v regiónoch Slovenska. Jedná sa o systém poskytovania koordinovaných a individualizovaných služieb na jednom mieste pre mladých ľudí do 30 rokov, podporujúci ich osobnostný rozvoj a zamestnateľnosť. Pôsobíme ako jednotné kontaktné miesto, ktoré za pomoci siete spolupracujúcich subjektov rozvíja potenciál mladých ľudí a ich plnohodnotné uplatnenie sa v pracovnom aj osobnom živote.
Ako a s kým pracujeme
Zameriavame sa na vyhľadávaciu činnosť, mapovanie potrieb cieľovej skupiny a kontaktnú prácu v teréne. Prostredníctvom neformálnych aktivít, rozvojom dobrovoľníctva, odborného poradenstva (kariérneho, sociálneho a psychologického) a sprostredkovaním siete pomáhajúcich služieb podporujeme plynulý prechod zo školy do zamestnania alebo návrat na trh práce. Venujeme sa najmä mladým nezamestnaným ľuďom do 30 rokov v situácii NEET alebo ohrozeným situáciou NEET (angl. skr. NEET: mladí ľudia, ktorí nie sú v procese vzdelávania alebo odbornej prípravy a ani nepracujú) a študentom vrátane mladých ľudí zo znevýhodnených skupín obyvateľstva.
Všetky pracovné činnosti bude zamestnanec v uvedenom pracovnom zaradení vykonávať v rámci implementácie projektu z výzvy „Rozvoj jednotných kontaktných miest (JKM) Záruky pre mladých v regiónoch Slovenska“, ktorý je finančne podporený z Európskeho sociálneho fondu + v rámci Programu Slovensko.
Vykonáva odbornú činnosť pod vedením riadiaceho pracovníka SPACE JKM v Banskej Bystrici s cieľom sociálneho začlenenia a zamestnanosti klientov alebo s cieľom podpory odborných činností v oblasti sociálneho začlenenia a zamestnanosti.
Rieši špecifickú situáciu klientov cieľovej skupiny projektu alebo podporuje činnosti smerujúce k riešeniu tejto situácie, a to s využitím špecifického súboru znalostí a schopností.
Zodpovedá za riešenie komplexných problémov klientov v sociálnej oblasti a v oblasti zamestnanosti, prípadne za rozvoj a aplikáciu nástrojov/služieb pre ich riešenie.
Spolupracuje sinými odbornými pracovníkmi, asistentmi, peer pracovníkmi, či s inými partnerskými organizáciami alebo špecializovanými povolaniami.
Spolupodieľa sa na efektívnom fungovaní organizácie JKM.
Pomáha pri zavádzaní a monitorovaní politík, procedúr a nástrojov/služieb prostredníctvom tvorby stratégií a cieľov JKM.
Spolupodieľa sa na príprave podkladov o činnosti JKM, spolupracuje pri vytváraní strategických dokumentov v rámci JKM, pre potreby regionálnej/krajskej úrovne.
Vykonáva a je zodpovedný za administratívne výstupy pre potreby projektu (napr. vedenie projektovej dokumentácie, klientskej dokumentácie, dokumentácia JKM).
Spolupodieľa sa na sieťovaní a spolupracuje so všetkými relevantnými partnermi v regióne.
Prezentuje JKM smerom k verejnosti.
V súlade so svojou kvalifikáciou a absolvovanými doplňujúcimi vzdelaniami sa podieľa na poradenskej činnosti a skupinových aktivitách JKM pre klientov cieľovej skupiny projektu (napr. individuálne/skupinové základné, sociálne a kariérové poradenstvo, podporované zamestnávanie, koučing, mentoring, realizuje kontaktnú prácu, psychologické poradenstvo, vyhľadávanie a oslovovanie potenciálnych klientov JKM, zabezpečuje organizovanie a realizáciu workshopov, podujatí a neformálneho vzdelávania a rozvojových, dobrovoľníckych a service learningových aktivít s cieľom zvyšovania zamestnateľnosti klientov, ich osobnostného rozvoja, a iné).
Zúčastňuje sa na určených poradách, supervíziách, školeniach.
Riadi sa pokynmi k odbornej a projektovej činnosti JKM podľa pokynov vedenia projektu (regionálnych manažérov pre oblasť sociálneho začlenenia a zamestnanosti, projektového a finančného manažéra).
Riadi sa pokynmi riaditeľa Rozvojovej agentúry v súlade s internými predpismi RABBSK a v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky.
Zamestnanecké výhody, benefity
- flexibilný 37,5 hodinový pracovný týždeň,
- práca vo výbornom a tvorivom kolektíve,
- možnosť odborného rastu a vzdelávania,
- Multisport karta,
- možnosť príspevku na III. pilier doplnkového dôchodkové sporenia,
- možnosť sick day v rozsahu do 3 dní,
- príspevok zamestnávateľa na rekreáciu (podľa Zákonníka práce).
Informácie o výberovom konaní
Uchádzači, ktorí budú najviac spĺňať naše požiadavky budú pozvaní na výberový pohovor, ktorý bude zameraný na overenie údajov z dodaného štruktúrovaného životopisu a splnenie požadovaných kritérií.
Ďalšie informácie: Podmienkou práce s podkladmi uchádzačov je súhlas dotknutej osoby so spracúvaním osobných údajov podľa príslušnej legislatívy, nie starší ako jeden mesiac. Pri využití portálu Profesia je tento súhlas súčasťou zaslaného životopisu. Úspešný uchádzač musí spĺňať podmienku bezúhonnosti a spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu.
Požiadavky na zamestnanca
Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
vysokoškolské I. stupňa
vysokoškolské II. stupňa
vysokoškolské III. stupňa
Vzdelanie v odbore
Ostatné znalosti
Vodičský preukaz
Prax na pozícii/v oblasti
Počet rokov praxe
Osobnostné predpoklady a zručnosti
Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním: min. stredoškolské vzdelanie a nevyhnutným splnením podmienky 5 rokov relevantnej praxe (oblasť: napr. psychológia, sociálna práca, sociálna pedagogika, andragogika, špeciálna pedagogika, práca s mládežou, práca so znevýhodnenými skupinami, sociálne služby, ...). Veľkou výhodou je absolvovanie vzdelávania v oblasti kariérového poradenstva, lektorstva neformálneho vzdelávania a koučingu alebo ochota takéto vzdelávanie v nasledujúcich mesiacoch absolvovať.
- schopnosť pracovať s projektovou dokumentáciou výhodou,
- znalosti v oblasti zamestnanosti alebo práce s mládežou, poskytovania sociálnych služieb (znalosť bude overená pri výberovom konaní),
- ovládanie MS Office (Word, Excel, Powerpoint),
- schopnosť aplikovať inovatívne postupy pri práci s mládežou,
- tvorivosť, precíznosť, flexibilita, organizačné schopnosti, prezentačné zručnosti, schopnosť pracovať v tíme, motivovanie ľudí
- finančná a ekonomická gramotnosť
- orientácia na stanovené ciele, dôslednosť, samostatnosť
- vodičský preukaz skupiny B je výhodou (nie podmienkou)