Lektor neformálneho vzdelávania do centra Budúcnosť INAK Zvolen
Nadácia Pontis
Zvolen, Slovensko (Pozícia umožňuje občasnú prácu z domu)
plný úväzok
1.2.2025
1 500 EUR/mesiactrvalý pracovný pomer (100% úväzok, prípadne živnosť)
Informácie o pracovnom mieste
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti
Budúcnosť INAK je trojročný rozvojový mimoškolský program pre deti vo veku od 11 – 15 rokov. Vytvárame v ňom inovatívne centrá tzv. kluby, v ktorých rozvíjame u detí na druhom stupni ZŠ podnikavosť, mäkké a digitálne zručnosti.
Deti v programe podporujeme, aby sa učili pracovať v tíme, ovládali digitálne technológie a boli schopné využívať svoje nápady tak, aby prinášali riešenia pre ostatných. Veríme, že aj žiak či žiačka základnej školy môžu pretaviť svoje zručnosti do konkrétneho riešenia problému v komunite a stať sa tvorcami zmeny vo svojom okolí. Budúcnosť INAK rozvíja kritické myslenie, schopnosť riešiť problémy, vytrvalosť, spoluprácu aj tvorivosť.
Pozícia lektora zahŕňa prácu v neformálnom vzdelávaní s deťmi vo veku od 11-15 rokov, ktorým sa počas poobedňajších klubov (pondelok - piatok 13:00-16:00) venuje a odovzdáva im vzdelávací obsah zameraný na tri hlavné oblasti : mäkké zručnosti, digitálne zručnosti a podnikavosť.
Hlavné úlohy:
● Realizácia obsahu - neformálne vzdelávanie detí vo veku 11-15 rokov.
● Vytváranie partnerstiev, príležitostí pre rozvoj programu.
● Organizačné vedenie klubu.
● Komunikácia s rodičmi a účastníkmi programu.
● Spolupráca s mestom, s firemnými partnermi a univerzitami.
● Vedenie vysokoškolských študentov/študentiek, ktorí/é praxujú v centre.
Informácie o výberovom konaní
Motivačný list by mal zahŕňať odpovede na tieto dve otázky: Prečo je dôležité venovať sa neformálnemu vzdelávaniu a práci s mládežou a čo ma k tejto práci vedie?
Požiadavky na zamestnanca
Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
Vzdelanie v odbore
Jazykové znalosti
Prax na pozícii/v oblasti
Počet rokov praxe
Osobnostné predpoklady a zručnosti
❖ Flexibilita/adaptabilita: schopnosť reagovať na náladu v skupine a prispôsobiť obsah podľa nej. Vedieť reagovať na zmeny rýchlym a pohotovým spôsobom, a zvládnuť neočakávané situácie bez značnej frustrácie.
❖ Komunikačné schopnosti: schopnosť pozitívnej interakcie so všetkými študentmi, bez rozdielu ich výkonu alebo inými rozdielnosťami. Vedieť adaptovať obsah vzdelávania na rôzne spôsoby učenia, motivovať, budovať vzťahy pomocou empatie a spätnej väzby.
❖ Odhodlanie/iniciatíva: schopnosť prekonávať prekážky, odhodlanie vzdorovať problémom. Túžba meniť veci vo svojom okolí/robote, škole- prinášam zmenu a nové prístupy.
❖ Time management: schopnosť rozdeliť potrebný čas tak aby bol naplnený cieľ. Vedieť prioritizovať pri príprave na klub, manažovať viac úloh naraz a delegovať úlohy.
❖ Empatia: Vedieť sa vcítiť do detí, vhodne a citlivo reagovať či pred skupinou alebo pri osobnom rozhovore, vedieť identifikovať, hodnotiť a kontrolovať svoje vlastné emócie, emócie druhých aj skupiny.
❖ Poznatky o nástrojoch ako facilitácia a reflexia a koučing sú výhodou
Inzerujúca spoločnosť
Stručná charakteristika spoločnosti
Poslaním Nadácie Pontis je vytvárať silné, zmysluplné spojenia a prinášať pozitívne zmeny v našich kľúčových témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní.
Našou stratégiou je pracovať tak, aby sme boli všetkým zapojeným stranám rovnocenným partnerom. V našich témach si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme, aby druhých spolupráca s nami priťahovala.