Vedúci odboru miestnych daní a poplatkov (m/ž)

Mesto Nitra

Miesto práce
Štefánikova trieda, Nitra
Druh pracovného pomeru
plný úväzok
Termín nástupu
dohodou
Mzdové podmienky (brutto)
Od 2 200 EUR/mesiacMzdové ohodnotenie: minimálna suma základnej zložky mzdy predstavuje 2200 EUR. Základná zložka zmluvnej mzdy sa môže zvýšiť v závislosti od kvalifikácie a skúseností uchádzača.

Informácie o pracovnom mieste

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

Vedúci/a odboru miestnych daní a poplatkov je zodpovedný/á za celkové fungovanie odboru.

Riadi odbor miestnych daní a poplatkov;

Zabezpečuje a koordinuje plnenie úloh vyplývajúce z obsahovej náplne činnosti odboru a jednotlivých referátov;

Zodpovedá za dodržiavanie zákonov a ostatných právnych predpisov súvisiacich s činnosťou odboru, ako sú dane a poplatky: z nehnuteľností, stavieb, bytov a nebytových priestorov, za ubytovanie, psa, užívanie verejného priestranstva, za komunálny odpad a drobné stavebné odpady, poplatky za rozvoj;

Zodpovedá za agendu súvisiacu s udeľovaním licencií a poplatkov z hazardných hier;

Sleduje dodržiavanie právnych noriem, implementuje zmeny, navrhuje dokumenty a materiály súvisiace s oblasťou miestnych daní a poplatkov;

Vedie porady zamestnancov v rámci referátov, dohliada a zabezpečuje požiadavky na odbornosť a vzdelávanie zamestnancov pri výkone agendy, informuje zamestnancov o dôležitých skutočnostiach (zákony, nariadenia, legislatívne zmeny) nevyhnutných pre ich činnosť;

Poskytuje súčinnosť a odborné poradenstvo k stanoviskám v rámci odboru, vypracováva stanoviská podľa požiadaviek vedenia mesta, pripravuje stanoviská pre MZ a MR, zodpovedá  za kvalitné a včasné spracovanie písomných materiálov;

Podľa potreby sa zúčastňuje na verejných zhromaždeniach s občanmi mesta,

Dohliada nad správnosťou rozhodnutí a zabezpečuje riadne vedenie registratúry,

Zodpovedá za zverenú časť rozpočtu a zúčastňuje sa na zasadnutiach MZ a MR,  zasadnutí komisií MZ a VMČ.

Vypracováva   stanoviská a vyjadrenia k hazardným hrám v zmysle zákona č. 30/2019 Z. z. o hazardných hrách a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Dohliada na plynulý chod odboru, v záťažových obdobiach evidencie daní a platieb poskytuje podporu zamestnancom;

Zamestnanecké výhody, benefity

Peňažné benefity: odmeny a iné benefity v súlade s Kolektívnou zmluvou, 13 plat,

-Príspevok do DDS  

Nefinančné benefity: o + 1 týždeň dovolenky nad rámec Zákonníka práce 

-2 dni voľna v kalendárnom roku na regeneráciu pracovnej sily 

- vstup do mestskej plavárne, sauny a na mestské kúpalisko

- teambuildingové aktivity

Informácie o výberovom konaní

Zoznam požadovaných dokladov:
- žiadosť o zaradenie do výberového konania
- profesijný životopis
- motivačným list
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti
- čestné vyhlásenie o ukončení najvyššieho dosiahnutého vzdelania
- písomný súhlas so zverejnením a spracovaním osobných údajov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov na účel výberového konania.

Termín doručenia podkladov je do 21.7.2025 do 16:00 hod
Uchádzači, ktorí zašlú prihlášky po stanovenom termíne, nebudú do výberového konania zaradení.
Kontakt: personalne@msunitra.sk

Vopred ďakujeme všetkým uchádzačom za prejavený záujem, kontaktovať budeme len kandidátov, ktorí spĺňajú požadované kritéria a  zašlú kompletné doklady podľa zoznamu.

Vybraní uchádzači budú pozvaní na osobný pohovor na základe posúdenia žiadostí výberovou komisiou a následným zadaním úlohy, ktorá bude uchádzačom zaslaná v dostatočnom predstihu pred účasťou vo výberovom kole.

Predpokladaný termín ukončenia výberového konania

21.7.2025 (ostáva ešte 7 dní)

Požiadavky na zamestnanca

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské II. stupňa

Vzdelanie v odbore

ekonomické, právne

Jazykové znalosti

Slovenský jazyk - Expert (C2)

Ostatné znalosti

Microsoft Office 365 - Pokročilý

Prax na pozícii/v oblasti

miestne dane a poplatky

Počet rokov praxe

5

Osobnostné predpoklady a zručnosti

Spôsobilosti, odborné predpoklady a požiadavky: 

Skúsenosti a znalosti v oblasti miestnych daní a poplatkov

Odbornosť a sledovanie zmien v danej problematike

Manažérske zručnosti

Skúsenosť s vedením tímu

Vytváranie prostredia na odbornú prácu, zvládanie záťažových situácií, stmeľovanie tímu, Schopnosť riešiť personálnu problematiku

Schopnosť a ochota zavádzať zmeny v procesoch a fungovaní odboru

Komunikácia

Výborné komunikačné zručnosti

Poradenstvo občanom

Zvládanie argumentácie na základe odbornosti aj empatie

Aktívne počúvanie s porozumením

Administratíva

znalosť štruktúry a fungovania samosprávy výhodou, nie podmienkou.

Inzerujúca spoločnosť

Stručná charakteristika spoločnosti

Miestna samospráva.
Mesto Nitra je samostatný územný samosprávny a správny celok Slovenskej republiky; združuje osoby, ktoré majú na jeho území trvalý pobyt.
Mesto Nitra je právnickou osobou, ktorá za podmienok ustanovených zákonom č. 369/1990 Zb. (Zákon o obecnom zriadení) samostatne hospodári s vlastným majetkom a vlastnými príjmami. Základnou úlohou samosprávy je starostlivosť o všestranný rozvoj jej územia a o potreby jej obyvateľov.

Počet zamestnancov

500-999 zamestnancov

Kontakt

Kontaktná osoba: Ing. Monika Antonuccio
Tel.: +421376502253
E-mail: poslať životopis
ID: 5111762  Dátum zverejnenia: 2.7.2025  Základná zložka mzdy (brutto): 2 200 EUR/mesiac