Energetický/á manažér/ka mesta Bratislava

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy

Miesto práce
Bratislava
Druh pracovného pomeru
plný úväzok
Termín nástupu
Dohodou
Mzdové podmienky (brutto)
2 000 EUR/mesiacod 2 000 EUR/mes.- konečná výška mzdy bude závisieť od pracovných schopností a skúseností úspešného kandidáta/ky.

Informácie o pracovnom mieste

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

V novembri 2023 vznikla v rámci Útvaru mestských stratégií a analýz Klimatická kancelária, ktorej hlavným cieľom je tvorba, riadenie, implementácia a monitorovanie Akčného plánu pre udržateľnú energetiku a klímu Bratislavy (klimatický plán/SECAP).

Klimatická kancelária má ako súčasť Kancelárie primátora vytvorené predpoklady, aby dokázala implementovať klimatický plán s víziou dosiahnuť zníženie emisií skleníkových plynov o 55 % v Bratislave do roku 2030. Kľúčovou oblasťou plánu je majetok mesta, v rámci ktorého sa budeme sústrediť na komplexné energetické úspory na budovách s cieľom do roku 2030 znížiť spotrebu energií o 35 %. Zároveň plánujeme inštalovať obnoviteľné zdroje energie (OZE), ktoré by do roku 2030 mali pokryť aspoň 20 % ročnej spotreby elektriny v majetku mesta.

Na naštartovanie uvedených zmien sme získali podporu z EU Horizon Pilot Cities Programu na zavedenie komplexného energetického manažmentu na budovách mesta. V rámci projektu vznikne tím energetického manažmentu (na úvod v rámci Klimatickej kancelárie) zložený z hlavného/ej energetika/čky a energetického/ej manažéra/ky.

Energetický/á manažér/ka ako člen toho tímu sa bude venovať najmä týmto strategickým aktivitám, ktorých realizácia je rozfázovaná na 24 mesiacov:

  • Bude podporovať plánovanie a rozhodovanie o aktivitách súvisiacich s energetikou budov, ako aj koordináciu medi útvarmi magistrátu a odborníkmi z praxe z praxe za podpory Klimatickej kancelárie a Útvaru mestských stratégií a analýz.
  • Bude zodpovedný za podrobnú technickú a dátovú inventarizáciu portfólia budov vo vlastníctve mesta prostredníctvom zavedenia centrálneho systému energetického manažmentu, vrátane podpory obstarania a implementácie takého systému. Očakávame najprv pilotné otestovanie systému na 10 až 20 budovách a postupné rozšírenie systému na celé portfólio (cca 200 budov).
  • V spolupráci s Hlavným energetikom a Klimatickou kanceláriou pomôže pripraviť aj štandard obnovy budov, ktorý stanoví základné požiadavky na energetickú náročnosť budov a zosúladí požiadavky na používané technológie a integráciu obnoviteľných zdrojov energie. Tento štandard bude obsahovať nielen dnešné minimálne legislatívne požiadavky, ale taktiež zohľadní budúce očakávania. Aj na základe tohto štandardu bude pripravený investičný plán obnovy budov.

Nad rámec týchto strategických úloh bude energetický/á manažér/ka pod vedením hlavného/ej energetika/čky zodpovedať za: 

  • analytické sledovanie a vyhodnocovanie spotrieb energií na portfóliu mestských budov a technológií,
  • vyhľadávanie príležitostí na úsporu energie, návrhy a realizácia krátkodobých aj dlhodobých integrovaných opatrení, ktoré pomôžu naplniť ciele klimatického plánu,
  • vypracovanie ročných energetických správ o portfóliu mestských budov a technológií pre vedenie mesta,
  • komunikácia s mestskými spoločnosťami, rozpočtovými a príspevkovými organizáciami mesta a poskytovanie odbornej podpory,
  • osveta medzi správcami a používateľmi budov o technickej a organizačnej prevádzke, a efektívnom spôsobe používania budov a technológií (v spolupráci s Klimatickou kanceláriou),
  • prezentácia výstupov na národných prípadne aj medzinárodných akciách.

Zamestnanecké výhody, benefity

  • Príležitosť podieľať sa na budovaní kľúčového tímu, ktorý bude viesť energetickú transformáciu Bratislavy.
  • Spolupráca s poradenskou firmou Bloomberg Associates, ktorá poskytuje magistrátu pro-bono konzultácie aj v oblasti klimatickej zmeny a energetiky.
  • Peňažné benefity: osobné príplatky a odmeny.
  • Možnosť profesijného a odborného rastu.
  • Ďalšie benefity:
    • pružný pracovný čas.
    • zvýšený výmer dovolenky o 1 týždeň nad rámec zákona.
    • 2 dni v kalendárnom roku na regeneráciu pracovnej sily.
    • sociálna politika – príspevok na dopravu, príspevok na stravovanie, sociálna výpomoc.
    • možnosť bezplatného vstupu do vybraných mestských inštitúcií.

Informácie o výberovom konaní

Zoznam povinných dokumentov k výberovému konaniu:

  • Životopis.
  • Motivačný list (v rozsahu max. 1 A4).

Informácie o výberovom konaní:

  • Do 22. mája prijímame životopisy spolu s motivačnými listami. Veľmi nám záleží na motivácii našich budúcich kolegov, a preto si dajte, prosím, záležať, aby ste nám svoju motiváciu dostatočne vysvetlil/a.
  • Do 25. mája budeme uchádzačov informovať o postupe do 2. kola výberu.
  • Od 27. mája do 7. júna bude prebiehať 2. kolo výberu cez osobné/online pohovory.
  • Najneskôr do 28. júna budeme informovať o konečnom výbere.

Žiadosť spolu s požadovanými dokladmi a materiálmi doručte elektronicky najneskôr do 22. 05. 2024.

Pracovnú verziu Akčného plánu udržateľnej energetiky a klímy mesta Bratislava nájdete:

https://zastupitelstvo.bratislava.sk/mestske-zastupitelstvo-hlavneho-mesta-sr-bratislavy-2022-2026-zasadnutie-25042024/bod-7/


 

Požiadavky na zamestnanca

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské I. stupňa
vysokoškolské II. stupňa
vysokoškolské III. stupňa

Prax na pozícii/v oblasti

energetika

Počet rokov praxe

3

Osobnostné predpoklady a zručnosti

  • Minimálne ukončené vysokoškolské vzdelanie I. stupňa alebo minimálne 3 rokov praxe v energetike, buď na manažérskej, alebo technickej úrovni.
  • Skúsenosti so systémami energetického manažmentu podmienkou.
  • Skúsenosť s implementáciou iniciatív na zníženie spotrieb energií a inštalácii obnoviteľných zdrojov energií výhodou.
  • Preukázaný záujem o oblasť riešenia klimatickej zmeny.
  • Skúsenosť so samostatným riadením a/alebo implementáciou projektov/projektových aktivít, riadenia projektových tímov alebo vzťahov s partnermi.
  • Dobré znalosti práce s Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint a s plánovacími a kolaboratívnymi nástrojmi (napr. MS Project, Teams, Planner, Miro).
  • Veľmi dobrá znalosť anglického jazyka (minimálne B2).

Inzerujúca spoločnosť

Stručná charakteristika spoločnosti

Verejná správa - samospráva

Počet zamestnancov

500-999 zamestnancov

Kontakt

Kontaktná osoba: Mgr. Lucia Dendis
E-mail: poslať životopis
ID: 4813186  Dátum zverejnenia: 22.4.2024  Pracovná ponuka je prevzatá z inej stránky alebo zdroja. Základná zložka mzdy (brutto): 2 000 EUR/mesiac