Zástupca/kyňa riaditeľa sekcie sociálnych vecí

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy

Miesto práce
Bratislava
Druh pracovného pomeru
plný úväzok
Termín nástupu
Dohodou
Mzdové podmienky (brutto)
2 500 EUR/mesiacOd 2 500 Eur/mes., možné navýšenie nástupnej mzdy podľa skúseností uchádzača/ky

Informácie o pracovnom mieste

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

Úvod:

Sekcia sociálnych vecí bratislavského magistrátu vznikla v roku 2020 ako nová a moderná súčasť úradu hl. m. SR Bratislava. Zameriava sa na hmatateľné inovácie, systémové riešenia založené na faktoch a dátach, stratégie a pilotné projekty v oblasti pomoci najzraniteľnejším obyvateľkám a obyvateľom nášho mesta. Svojou činnosťou prispieva ku kvalitnejšiemu životu seniorov, zraniteľných rodín, ohrozených detí a mladých ľudí, ľudí bez domova alebo ohrozených stratou domova alebo iných sociálne vylúčených skupín obyvateľov Bratislavy.

Sekcia má približne 100 zamestnancov, ktorí pracujú spolu v 6 oddeleniach a 4 menších referátoch. Približne polovica z týchto zamestnankýň a zamestnancov pracuje v priamej práci so zraniteľnými obyvateľkami a obyvateľmi v dvoch mestských ubytovniach, krízovom centre pre deti a rodinu, mestskom útulku pre ľudí bez domova, mladým ľuďom a ľuďom bez domova priamo v uliciach mesta alebo ľuďom, ktorí nemajú stabilné bývanie.

Ďalšia polovica zamestnancov sekcie sa venuje inovatívnym projektom v jednotlivých sociálnych oblastiach, realizácii strategických cieľov sociálnej politiky, systémovej podpore a spolupráci s viac ako 80 partnermi mesta.

 Pod sekciu spadajú aj rozpočtové organizácie mesta, a to konkrétne sedem zariadení pre seniorov, tri zariadenia opatrovateľskej služby a jeden denný stacionár z celkovou kapacitou viac ako 1 100 ľudí, jedno resocializačné centrum pre ľudí, ktorí absolvovali liečbu závislosti a tiež mestská nájomná agentúra, ktorá prepája komerčných prenajímateľov s rodinami, ktoré sú diskriminované na bežnom trhu bývania.

Viac o práci sekcie sociálnych vecí nájdete na: https://www.facebook.com/bratislavamestoprevsetkych


Náplň práce, právomoci a zodpovednosti:

Práca v inšpiratívnom tíme, na spoločensky hodnotných cieľoch s jasnou víziou vpred a citeľným dopadom v kombinácii s dostatočnými právomocami a podporou.

Pozícia predstavuje priestor pre samostatnú prácu a intenzívnu spoluprácu s vybranými oddeleniami, ktoré sa odborne zameriavajú na pomoc zraniteľným obyvateľkám a obyvateľom nášho mesta. Vedenie sekcie sociálnych vecí sa skladá z jej riaditeľa a dvoch zástupcov/kýň, ktorí spoločne v rámci prerozdelených oblastí riadia ďalších 6 vedúcich oddelení, 4 referáty a gestorsky zastrešujú 8 mestských rozpočtových zariadení.

Za ostatné roky svojho fungovania sekcia dokázala, že je moderným, zohraným a rezilientným tímom, v ktorom neplatia predsudky voči verejnej správe, či populistické a nepremyslené kroky v sociálnej politike. Priniesli sme viacero kľúčových inovatívnych projektov v sociálnej oblasti ako je napríklad debarierizácia vybraných častí mesta, jeho komunikácie a inštitúcií, skvalitnenie starostlivosti o seniorky a seniorov v mestských zariadeniach, rozvoj práce priamo v uliciach prostredníctvom mestského terénneho tímu, ukončovanie bezdomovectva prostredníctvom prístupu housing first, krízové ubytovanie pre ľudí, ktorí náhle prišli o bývanie, nové sociálne služby zamerané na krízovú alebo dlhodobú pomoc alebo projekt Nočná pomoc zameraný na pomoc mladým ľuďom v prostredí nočného života. V posledných rokoch sme spoločne prekonali aj niekoľko kríz, ktorým čelilo naše mesto a pre tých najzraniteľnejších z nás sme prinášali adresnú podporu a pomoc. Máme víziu, stratégiu aj plán ako pokračovať v tom, aby Bratislava bola starostlivým mestom. 

Hlavnou náplňou práce zástupcu/kyne riaditeľa sú:

  • vedenie, mentoring, rozvoj a podpora vedúcich zamestnancov vybraných oddelení sekcie sociálnych vecí
  • spolurozhodovanie o smerovaní aktivít hl. mesta Bratislava v sociálnej oblasti a  vytváranie strategických plánov
  • intenzívna spolupráca s vedením iných útvarov magistrátu na prierezových projektoch
  • zodpovednosť za realizáciu strategických a inovatívnych projektov v sociálnej oblasti
  • zavádzanie projektového manažmentu ako systému práce
  • zabezpečovanie a nastavovanie procesnej kvality práce stredného manažmentu sekcie
  • spolunastavovanie a rozvoj pracovnej kultúry
  • výkon personálnej politiky zameranej na well-being zamestnancov
  • účelné a efektívne vynakladanie finančných prostriedkov z rozpočtu hlavného mesta v zverenej oblasti
  • reprezentácia mesta Bratislava na odborných platformách v sociálnej oblasti
  • gestorstvo rozpočtových organizácií mesta

Zamestnanecké výhody, benefity

  • Možnosť získať hlbší vhľad do spoločenských fenoménov a využiť príležitosť pre pozitívne a hmatateľné spoločenské zmeny
  • Viditeľný a spoločensky prospešný dopad vlastnej práce
  • Silná tímová podpora v rámci členstva v tíme vedenia sekcie soc. vecí nielen vo fáze onboardingu
  • Pracovné prostredie postavené na funkčných pracovných vzťahoch
  • Príjemné pracovné priestory
  • Možnosť parkovania
  • Využitie služobných bicyklov počas pracovnej doby pre presun
  • Odvážny, hodnotovo ukotvený, kolegiálny a schopný tím kolegýň a kolegov
  • Pravidelné tímové stretnutia zamerané na zlepšenie spolupráce a strategické plánovanie
  • Prehľadný a funkčný systém práce, komunikácie a administratívnej podpory vo výkone povolania
  • Pravidelný systém výkonnostného odmeňovania a hodnotiacich rozhovorov
  • Možnosť priznania peňažných benefitov: osobné príplatky a odmeny, príspevok do DDS 2 – 3 %.
  • Možnosť profesijného a odborného rastu, možnosť účasti na odborných školeniach.
  • Ďalšie benefity:
    • pružný pracovný čas;
    • 2 dni v kalendárnom roku na regeneráciu pracovnej sily;
    • sociálna politika – príspevok na dopravu, príspevok na stravovanie, sociálna výpomoc;
    • možnosť bezplatného vstupu do vybraných mestských inštitúcií. 


    Informácie o výberovom konaní

    Zoznam požadovaných dokladov a materiálov:

    • Žiadosť o zaradenie do výberového konania.
    • Motivačný list s jasne definovaným záujmom o túto konkrétnu ponuku.
    • Životopis.
    • Fotokópia dokladu o dosiahnutí vzdelania.
    • Údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov podľa zákona 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

     Poznámka:

    • Na osobné stretnutie si vyhradzujeme právo pozvať len vybraných kandidátov.
    • Pohovor môže byť zložený z viacerých kôl, ktorých súčasťou môže byť aj vypracovanie stanoveného zadania.

    Žiadosť spolu s požadovanými dokladmi a materiálmi doručte elektronicky najneskôr do 18.04.2024. 

    Zverejnené dňa 28.03.2024

    Požiadavky na zamestnanca

    Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

    vysokoškolské II. stupňa
    vysokoškolské III. stupňa

    Vzdelanie v odbore

    Oblasť spoločenských, humanitných vied, verejnej správy, podnikového manažmentu alebo príbuzných odborov.

    Jazykové znalosti

    Anglický jazyk - Mierne pokročilý (B1)

    Prax na pozícii/v oblasti

    Úchádzač/ka môže mať prax z korporátnej, verejnej alebo mimovládnej sféry. Dôležité sú preukázateľné

    Počet rokov praxe

    3

    Osobnostné predpoklady a zručnosti

    • schopnosti a skúsenosti v oblasti vedenia a rozvoja tímov a ich vedúcich
    • ukončené vysokoškolské vzdelanie II. alebo III. stupňa
    • schopnosť intenzívne a tímovo spolupracovať vo vedení sekcie na spoločných cieľoch a rozvoji útvaru
    • skúsenosť práce v sociálnych témach a základný prehľad v oblasti sociálnych fenoménov výhodou.
    • citlivosť pre pochopenie problematiky sociálnych fenoménov v spoločnosti
    • schopnosť prepojenia systémových ašpirácií a cieľov s realistickými možnosťami
    • schopnosť presadzovať a obhájiť projektové zámery v rôznorodom prostredí na základe vecnej argumentácie a dátovým podkladom
    • schopnosť prispôsobiť sa meniacim sa podmienkam a previesť prípadnými zmenami jednotlivé tímy
    • pretaviť stanovené ciele do realizačnej projektovej fázy
    • osobnostné predpoklady a skúsenosti v téme leadershipu a motivácie tímov
    • schopnosť realistického stanovovania termínov a ich dodržiavania
    • schopnosť empatie
    • dostatočná reziliencia a osobná integrita
    • schopnosť porozumieť dynamike tímov a ich potrebám
    • schopnosť adekvátnej a korektnej spätnej väzby v rovine dávam/prijímam
    • skúsenosti v stanovení si efektívneho osobného režimu práce s dôrazom na výkon a dodržanie zásad v oblasti psychohygieny
    • Bezúhonnosť.
    • Ovládanie anglického jazyka na komunikačnej úrovni podmienkou, ovládanie ďalších cudzích jazykov výhodou.
    • Ovládanie PC na pokročilej používateľskej úrovni (Microsoft Excel, Word, PowerPoint, Outlook, Internet) a cloudových riešení od spoločnosti Microsoft, ovládanie plánovacích nástrojov výhodou (napr. MS Teams, MS Project, Planner).

    Inzerujúca spoločnosť

    Stručná charakteristika spoločnosti

    Verejná správa - samospráva

    Počet zamestnancov

    500-999 zamestnancov
    ID: 4795459  Dátum zverejnenia: 28.3.2024  Pracovná ponuka je prevzatá z inej stránky alebo zdroja. Základná zložka mzdy (brutto): 2 500 EUR/mesiac