Ďakujeme za porozumenie.
Zobraziť podobné ponuky
Zástupca/kyňa riaditeľa sekcie sociálnych vecí
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
Bratislava
plný úväzok
Dohodou
2 500 EUR/mesiacOd 2 500 Eur/mes., možné navýšenie nástupnej mzdy podľa skúseností uchádzača/ky
Informácie o pracovnom mieste
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti
Úvod:
Sekcia sociálnych vecí bratislavského magistrátu vznikla v roku 2020 ako nová a moderná súčasť úradu hl. m. SR Bratislava. Zameriava sa na hmatateľné inovácie, systémové riešenia založené na faktoch a dátach, stratégie a pilotné projekty v oblasti pomoci najzraniteľnejším obyvateľkám a obyvateľom nášho mesta. Svojou činnosťou prispieva ku kvalitnejšiemu životu seniorov, zraniteľných rodín, ohrozených detí a mladých ľudí, ľudí bez domova alebo ohrozených stratou domova alebo iných sociálne vylúčených skupín obyvateľov Bratislavy.
Sekcia má približne 100 zamestnancov, ktorí pracujú spolu v 6 oddeleniach a 4 menších referátoch. Približne polovica z týchto zamestnankýň a zamestnancov pracuje v priamej práci so zraniteľnými obyvateľkami a obyvateľmi v dvoch mestských ubytovniach, krízovom centre pre deti a rodinu, mestskom útulku pre ľudí bez domova, mladým ľuďom a ľuďom bez domova priamo v uliciach mesta alebo ľuďom, ktorí nemajú stabilné bývanie.
Ďalšia polovica zamestnancov sekcie sa venuje inovatívnym projektom v jednotlivých sociálnych oblastiach, realizácii strategických cieľov sociálnej politiky, systémovej podpore a spolupráci s viac ako 80 partnermi mesta.
Pod sekciu spadajú aj rozpočtové organizácie mesta, a to konkrétne sedem zariadení pre seniorov, tri zariadenia opatrovateľskej služby a jeden denný stacionár z celkovou kapacitou viac ako 1 100 ľudí, jedno resocializačné centrum pre ľudí, ktorí absolvovali liečbu závislosti a tiež mestská nájomná agentúra, ktorá prepája komerčných prenajímateľov s rodinami, ktoré sú diskriminované na bežnom trhu bývania.
Viac o práci sekcie sociálnych vecí nájdete na: https://www.facebook.com/bratislavamestoprevsetkych
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti:
Práca v inšpiratívnom tíme, na spoločensky hodnotných cieľoch s jasnou víziou vpred a citeľným dopadom v kombinácii s dostatočnými právomocami a podporou.
Pozícia predstavuje priestor pre samostatnú prácu a intenzívnu spoluprácu s vybranými oddeleniami, ktoré sa odborne zameriavajú na pomoc zraniteľným obyvateľkám a obyvateľom nášho mesta. Vedenie sekcie sociálnych vecí sa skladá z jej riaditeľa a dvoch zástupcov/kýň, ktorí spoločne v rámci prerozdelených oblastí riadia ďalších 6 vedúcich oddelení, 4 referáty a gestorsky zastrešujú 8 mestských rozpočtových zariadení.
Za ostatné roky svojho fungovania sekcia dokázala, že je moderným, zohraným a rezilientným tímom, v ktorom neplatia predsudky voči verejnej správe, či populistické a nepremyslené kroky v sociálnej politike. Priniesli sme viacero kľúčových inovatívnych projektov v sociálnej oblasti ako je napríklad debarierizácia vybraných častí mesta, jeho komunikácie a inštitúcií, skvalitnenie starostlivosti o seniorky a seniorov v mestských zariadeniach, rozvoj práce priamo v uliciach prostredníctvom mestského terénneho tímu, ukončovanie bezdomovectva prostredníctvom prístupu housing first, krízové ubytovanie pre ľudí, ktorí náhle prišli o bývanie, nové sociálne služby zamerané na krízovú alebo dlhodobú pomoc alebo projekt Nočná pomoc zameraný na pomoc mladým ľuďom v prostredí nočného života. V posledných rokoch sme spoločne prekonali aj niekoľko kríz, ktorým čelilo naše mesto a pre tých najzraniteľnejších z nás sme prinášali adresnú podporu a pomoc. Máme víziu, stratégiu aj plán ako pokračovať v tom, aby Bratislava bola starostlivým mestom.
Hlavnou náplňou práce zástupcu/kyne riaditeľa sú:
- vedenie, mentoring, rozvoj a podpora vedúcich zamestnancov vybraných oddelení sekcie sociálnych vecí
- spolurozhodovanie o smerovaní aktivít hl. mesta Bratislava v sociálnej oblasti a vytváranie strategických plánov
- intenzívna spolupráca s vedením iných útvarov magistrátu na prierezových projektoch
- zodpovednosť za realizáciu strategických a inovatívnych projektov v sociálnej oblasti
- zavádzanie projektového manažmentu ako systému práce
- zabezpečovanie a nastavovanie procesnej kvality práce stredného manažmentu sekcie
- spolunastavovanie a rozvoj pracovnej kultúry
- výkon personálnej politiky zameranej na well-being zamestnancov
- účelné a efektívne vynakladanie finančných prostriedkov z rozpočtu hlavného mesta v zverenej oblasti
- reprezentácia mesta Bratislava na odborných platformách v sociálnej oblasti
- gestorstvo rozpočtových organizácií mesta
Zamestnanecké výhody, benefity
- Možnosť získať hlbší vhľad do spoločenských fenoménov a využiť príležitosť pre pozitívne a hmatateľné spoločenské zmeny
- Viditeľný a spoločensky prospešný dopad vlastnej práce
- Silná tímová podpora v rámci členstva v tíme vedenia sekcie soc. vecí nielen vo fáze onboardingu
- Pracovné prostredie postavené na funkčných pracovných vzťahoch
- Príjemné pracovné priestory
- Možnosť parkovania
- Využitie služobných bicyklov počas pracovnej doby pre presun
- Odvážny, hodnotovo ukotvený, kolegiálny a schopný tím kolegýň a kolegov
- Pravidelné tímové stretnutia zamerané na zlepšenie spolupráce a strategické plánovanie
- Prehľadný a funkčný systém práce, komunikácie a administratívnej podpory vo výkone povolania
- Pravidelný systém výkonnostného odmeňovania a hodnotiacich rozhovorov
- Možnosť priznania peňažných benefitov: osobné príplatky a odmeny, príspevok do DDS 2 – 3 %.
- Možnosť profesijného a odborného rastu, možnosť účasti na odborných školeniach.
- Ďalšie benefity:
- pružný pracovný čas;
- 2 dni v kalendárnom roku na regeneráciu pracovnej sily;
- sociálna politika – príspevok na dopravu, príspevok na stravovanie, sociálna výpomoc;
- možnosť bezplatného vstupu do vybraných mestských inštitúcií.
Informácie o výberovom konaní
Zoznam požadovaných dokladov a materiálov:
- Žiadosť o zaradenie do výberového konania.
- Motivačný list s jasne definovaným záujmom o túto konkrétnu ponuku.
- Životopis.
- Fotokópia dokladu o dosiahnutí vzdelania.
- Údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov podľa zákona 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Poznámka:
- Na osobné stretnutie si vyhradzujeme právo pozvať len vybraných kandidátov.
- Pohovor môže byť zložený z viacerých kôl, ktorých súčasťou môže byť aj vypracovanie stanoveného zadania.
Žiadosť spolu s požadovanými dokladmi a materiálmi doručte elektronicky najneskôr do 18.04.2024.
Zverejnené dňa 28.03.2024
Požiadavky na zamestnanca
Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
vysokoškolské III. stupňa
Vzdelanie v odbore
Jazykové znalosti
Prax na pozícii/v oblasti
Počet rokov praxe
Osobnostné predpoklady a zručnosti
- schopnosti a skúsenosti v oblasti vedenia a rozvoja tímov a ich vedúcich
- ukončené vysokoškolské vzdelanie II. alebo III. stupňa
- schopnosť intenzívne a tímovo spolupracovať vo vedení sekcie na spoločných cieľoch a rozvoji útvaru
- skúsenosť práce v sociálnych témach a základný prehľad v oblasti sociálnych fenoménov výhodou.
- citlivosť pre pochopenie problematiky sociálnych fenoménov v spoločnosti
- schopnosť prepojenia systémových ašpirácií a cieľov s realistickými možnosťami
- schopnosť presadzovať a obhájiť projektové zámery v rôznorodom prostredí na základe vecnej argumentácie a dátovým podkladom
- schopnosť prispôsobiť sa meniacim sa podmienkam a previesť prípadnými zmenami jednotlivé tímy
- pretaviť stanovené ciele do realizačnej projektovej fázy
- osobnostné predpoklady a skúsenosti v téme leadershipu a motivácie tímov
- schopnosť realistického stanovovania termínov a ich dodržiavania
- schopnosť empatie
- dostatočná reziliencia a osobná integrita
- schopnosť porozumieť dynamike tímov a ich potrebám
- schopnosť adekvátnej a korektnej spätnej väzby v rovine dávam/prijímam
- skúsenosti v stanovení si efektívneho osobného režimu práce s dôrazom na výkon a dodržanie zásad v oblasti psychohygieny
- Bezúhonnosť.
- Ovládanie anglického jazyka na komunikačnej úrovni podmienkou, ovládanie ďalších cudzích jazykov výhodou.
- Ovládanie PC na pokročilej používateľskej úrovni (Microsoft Excel, Word, PowerPoint, Outlook, Internet) a cloudových riešení od spoločnosti Microsoft, ovládanie plánovacích nástrojov výhodou (napr. MS Teams, MS Project, Planner).