Ďakujeme za porozumenie.
Zobraziť podobné ponuky
Sociálny pracovník/pracovníčka podpory v bývaní
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
Bratislava
plný úväzok
Dohodou
1 500 EUR/mesiacOd 1.500,- Eur
Informácie o pracovnom mieste
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti
Úvod:
Hľadáme dôležitú posilu do tímu sociálnej podpory v bývaní, konkrétne terénnu sociálnu pracovníčku/pracovníka do novoregistrovanej sociálnej služby hlavného mesta (podpora samostatného bývania).
Sme tím šikovných a motivovaných ľudí, pracujeme vo veľmi podnetnom a príjemnom prostredí v priateľskej atmosfére a na odbornej úrovni. Potrebujeme nového člena tímu na pozíciu, v rámci ktorej by vykonával sociálnu prácu v mestských projektoch bývania: od sociálnych šetrení, cez krízovú intervenciu, až po sociálnu podporu v samostatnom bývaní. Ide o odbornú prácu a spoluprácu s tímami magistrátu na poskytovaní podpory nájomcom v mestských bytoch, v projektoch krízového bývania, mestskej nájomnej agentúry, riešení susedských sporov či podnetov v mestských nájomných bytoch. Účelom sociálnej podpory je individuálny prístup ku klientovi, s prihliadaním na konkrétne potreby, s cieľom zastabilizovania domácnosti a udržania si bývania.
Okrem toho, v individuálnej osobnostnej výbave novej kolegyne/kolegu vnímame aj cenné obohatenie tímového ducha a kultúry oddelenia či sekcie. Očakávame zmysel pre detail a zodpovednosť, akčný prístup a tímové nastavenie. Za tím sekcie sociálnych vecí ponúkame vysokú motiváciu kolegov a kolegýň a sprevádzanie v dobrodružnom úradníckom prostredí.
Naša agenda je veľmi pestrá a zmysluplná, lebo má reálny dopad na zlepšovanie životnej situácie ľudí, ktorí sa ocitli v kritickej situácii a sú ohrození stratou domova, alebo ho už stratili. Pracujeme systémovo aj krízovo, spolupracujeme s veľmi inšpiratívnymi ľuďmi a spájame sily so všetkými možnými aktérmi - v rámci magistrátu, samospráv, mimovládnych organizácií, výskumných inštitúcií a odbornej verejnosti v meste, ale aj v rámci SR i so zahraničnými partnermi.
Ak máš chuť prispieť, poď s nami budovať nový tím sociálnej podpory v nájomnom bývaní!
Náplň práce:
- Zabezpečovanie sociálnej podpory jednotlivcom, mladým ľuďom a rodinám v bytoch HMBA a v bytoch Mestskej nájomnej agentúry, poskytovanie sociálneho poradenstva, krízovej intervencie a sprevádzanie klientov/tiek pri styku s inštitúciami, vedenie spisovej dokumentácie;
- Poskytovanie sociálnej podpory klientom/klientkam v projekte krízového ubytovania;
- Realizácia sociálnych šetrení v projektoch bývania, k žiadostiam o mestský byt a podľa potreby;
- Výkon terénnej práce v priamom prostredí klientov/klientok a v časoch, ktoré reflektujú ich potreby;
- Aktívna a rešpektujúca práca s klientmi, vytváranie priestoru pre pomoc pri zaistení finančnej stability, rozvoja rodinných väzieb, partnerských vzťahov, hľadaní zamestnania, či riešení zdravotného stavu;
- Kontaktná osoba, na ktorú sa nájomcovia môžu obracať v prípade vzniknutých problémov;
- Kontaktovanie nájomcov v prípade dlhov na nájme, pomoc pri riešení situácie;
- Poskytovanie krízovej intervencie.
- Podieľanie sa na riešení sťažností a riešení susedských sporov: šetrenie situácie, komunikácia so susedmi, hľadanie optimálneho riešenia situácie;
- Komunikácia a aktívna spolupráca so všetkými dotknutými inštitúciami – neziskovými organizáciami, úradmi práce, oddeleniami sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately, dlhovými poradňami, mestskými časťami, súdmi, políciou, a pod.
Zamestnanecké výhody, benefity
1. Možnosť vstúpiť do sociálnych tém a inovácií hlavného mesta Bratislava
2. Peňažné benefity: osobné príplatky, polročné odmeny
3. Sociálna politika:
- príspevok do DDS 2 - 3 %
- príspevok na dopravu,
- zvýhodnená ročná električenka,
- príspevok na stravovanie
4. Pružný pracovný čas
5. Možnosť práce z domu
6. 2 dni v kalendárnom roku na regeneráciu pracovnej sily
7. Možnosť individuálnej a skupinovej supervízie
8. Možnosť profesijného a odborného rastu, vzdelávania hradeného zamestnávateľom
9. Podpora teambuildingových a kultúrnych aktivít
10. Bezplatné vstupy do vybraných mestských inštitúcií
Informácie o výberovom konaní
Zoznam požadovaných dokladov a materiálov:
1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania
2. Motivačný list /max. dve normostrany/
3. Štruktúrovaný profesijný životopis /max. 4 normostrany/
4. Fotokópia dokladu o dosiahnutí vzdelaní
5. Údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov podľa zákona 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Poznámka:
Na osobné/ online stretnutie si zamestnávateľ vyhradzuje právo pozvať len vybraných kandidátov.
VK je viackolové.
Súčasťou VK je vypracovanie prípadnej kazuistiky, s ktorou budú oboznámení uchádzači a uchádzačky vybraní do 2. kola VK.
Žiadosť spolu s požadovanými dokladmi a materiálmi doručte elektronicky najneskôr do 10.04.2024.
Zverejnené dňa 21.02.2024
Požiadavky na zamestnanca
Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
Vzdelanie v odbore
Počet rokov praxe
Osobnostné predpoklady a zručnosti
Požiadavky na vzdelanie a znalosti:
1. Ukončené vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v pomáhajúcich profesiách (ideálne sociálna práca, prípadne psychológia, špeciálna pedagogika a pod.)
2. Pracovné skúsenosti v oblasti sociálnej podpory, vedenia klientskych prípadov alebo sociálneho poradenstva min. 1 rok;
3. Znalosť zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a zákona č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
4. Všeobecný rozhľad, orientácia v sociálnej oblasti, inováciách a sociálna citlivosť;
5. Spoľahlivosť, zodpovednosť a samostatnosť, citlivosť a nadšenie pre oblasť práce s ľuďmi, konštruktívny a proaktívny prístup k práci, flexibilita, odhodlanie učiť sa nové informácie a postupy;
6. Schopnosť predvídať a efektívne riešiť problémové situácie, odolnosť voči stresu a schopnosť zvládať záťažové situácie;
7. Tímovosť a schopnosť spolupracovať, schopnosť komunikovať s rôznymi cieľovými skupinami s empatiou a porozumením;
7. Plná znalosť štátneho jazyka a znalosť anglického jazyka na základnej úrovni;
8. Užívateľské ovládanie PC (MS WORD, EXCEL, Internet atď.) a cloudových riešení od spoločnosti Microsoft;
9. Vodičský preukaz typu B.
Výhodou:
Skúsenosti s priamym výkonom pomáhajúcej profesie, najmä terénnou sociálnou prácou, resp. sociálnym poradenstvom v práci s jednotlivcami ako aj v rodinách.
Skúsenosti v oblasti podpory a pomoci ohrozeným skupinám.