Člen predstavenstva – finančno-ekonomický riaditeľ (CFO) spoločnosti Dopravný podnik Bratislava

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy

Miesto práce
Bratislava
Druh pracovného pomeru
plný úväzok
Termín nástupu
dohodou
Mzdové podmienky (brutto)
5 200 EUR/mesiacZákladná zložka odmeny pre danú pozíciu je daná minimálne na úroveň mesačne od 5.200 Euro brutto. + bonus vo výške 40% ročného platu v závislosti od plnenia kľúčových ukazovateľov „KPIs“.

Informácie o pracovnom mieste

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

CFO zastáva funkciu člena vrcholového manažmentu spoločnosti a zodpovedá za určenie jednoznačného smerovania a finančnej stability DPB v súlade s očakávaniami akcionára spoločnosti. Prostredníctvom vedúcich podriadených útvarov riadi zabezpečovanie a výkon finančnej správy DPB, finančného zabezpečenia dopravného procesu mestskej hromadnej dopravy, údržby a opráv spravovaného majetku spoločnosti vrátane manažmentu skladových zásob, a ďalších sprievodných a obslužných činností, potrebných pre plnenie úloh spoločnosti, súvisiacich s jej pôsobnosťou a činnosťou.

CFO (ekonomický riaditeľ) má na starosti riadenie ekonomického úseku a riadenie prác súvisiacich s poskytovaním obchodných služieb spoločnosťou, s obchodnými zmluvami, spracovaním odpočtov, fakturáciou, správou a riadením pohľadávok, s analýzou a rozvojom trhu, s finančným riadením, účtovníctvom, daňami, plánom, controllingom a tvorbou cien.

Vo vzťahu k valnému zhromaždeniu, predstavenstvu a dozornej rade zodpovedá najmä za:
- vypracovanie návrhov koncepcií a strategických plánov budúceho smerovania ekonomického úseku,
- vypracovanie návrhu obchodného, investičného a finančného plánu spoločnosti na príslušný kalendárny rok vrátane vyhodnocovania plnenia plánu spolu s reportingom akcionárovi,
- vypracovanie ročnej účtovnej závierky spoločnosti,
- vypracovanie ročnej správy o hospodárení a činnosti spoločnosti za kalendárny rok a jej predloženie predstavenstvu a dozornej rade,
- spracováva analýzy návratnosti kľúčových projektov („business cases“),
- spracovanie finančných analýz spoločnosti a navrhovanie opatrení na zlepšenie stavu hospodárenia,
- vykonávanie opatrení na odstránenie zistených nedostatkov v hospodárení a činnosti spoločnosti,
- návrh koncepcie obchodnej a tarifnej politiky spoločnosti a zabezpečovanie ich realizácie podľa finančných možností spoločnosti,
- zabezpečovanie prípravy, predkladania a implementácie projektov financovaných z fondov EÚ v gescii ekonomického úseku.
- plnenie uznesení predstavenstva,
- predkladanie materiálov na rokovanie predstavenstva, ktoré vyplývajú z jeho plánu práce alebo ktorých spracovanie predstavenstvo uložilo manažmentu spoločnosti a týkajú sa ním riadenej oblasti činnosti,
- zabezpečovanie úloh zverených do kompetencie predstavenstva spočívajúcich vo výkone a spracovaní podkladových materiálov, čiastkových realizácií, sumarizácií, analýz a úloh, ktoré predstavenstvo riaditeľovi ekonomického úseku uloží,

Vo vzťahu k spoločnosti zodpovedá najmä za:
- dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov vzťahujúcich sa na ekonomickú činnosť spoločnosti,
- organizovanie a riadenie činností organizačných útvarov na riadenom úseku,
- účtovníctvo, financie, controlling, ľudské zdroje, tarifu a činnosti s ňou súvisiace (najmä spolupráca pri tvorbe tarify s Hlavným mestom SR Bratislava a BID, riadenie a kontrola predajných kanálov),
- vykonávanie funkcie zamestnávateľa v pracovnoprávnych vzťahoch na základe kompetencie delegovanej predstavenstvom,
- efektívne riadenie pracovného tímu a nastavenie motivačného manažérskeho odmeňovania pre zamestnancov v medziach zákona.
- vydávanie interných predpisov spoločnosti, a to najmä mzdového poriadku a zásad hospodárenia s majetkom spoločnosti,
- vykonávanie kompetencií zamestnávateľa vo vzťahu k odborovým organizáciám, zúčastňuje sa rokovaní kolektívneho vyjednávania,
- ekonomické riadenie spoločnosti a zabezpečovanie jej činnosti v súlade so schváleným obchodným, investičným a finančným plánom, o tvorbu strednodobých a dlhodobých finančných, investičných a obchodných plánov,
- vedenie účtovníctva spoločnosti a vedenie ďalších čiastkových evidencií dokumentov súvisiacich s jej činnosťou,
- zabezpečovanie kontroly a analýzy podnikateľskej činnosti,
- odborný rozvoj zamestnancov na ekonomickom úseku spoločnosti.

Vo vzťahu k tretím osobám zodpovedá najmä za:
- uzatváranie, podpisovanie a vypovedávanie zmlúv, vedenie rokovaní o obchodných, nájomných a iných zmluvách, ktoré podľa KPP patria do jeho kompetencie,
- uzatváranie obchodných, nájomných a iných zmlúv (objednávok) podľa limitov určených základnými organizačnými predpismi v rámci kompetencií definovaných splnomocnením,
- schvaľovanie účtovných a hospodárskych operácií v rozsahu oprávnení uvedených v príslušnej podnikovej smernici,
- vedenie rokovaní s orgánmi štátnej správy a samosprávy v rámci kompetencií definovaných splnomocnením.
- spoluprácu s úradmi, bankami a audítormi.

Informácie o výberovom konaní

Účasť vo výberovom konaní
V prípade záujmu o účasť vo výberovom konaní o pozíciu CFO prosíme o zaslanie podkladov e-mailom na [email protected] do 08.06.2023 (vrátane 08.06.2023):
1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania s vyznačením pozície a spoločnosti, o ktorú sa uchádzač uchádza – sprievodný list;
2. Životopis;
3. Zoznam referencií – minimálne 3 referencie systémom 360 (podriadený, nadriadený a kolega);
4. Súhlas so spracúvaním osobných údajov – podpisuje uchádzač vo svojom mene. Podľa vzoru, ktorý tvorí prílohu A tohto oznámenia;
5. Čestné vyhlásenie o osobných údajoch vo vzťahu k referujúcim osobám – podpisuje uchádzač. Vyžaduje sa len v prípade, ak uchádzač poskytol referencie iné než v zamestnaneckom pomere s jeho zamestnávateľom (t. j. nie je potrebné doložiť čestné vyhlásenie, ak sú referujúce osoby zamestnané u toho istého zamestnávateľa ako uchádzač) – podľa vzoru, ktorý tvorí prílohu B tohto oznámenia.
Uchádzač je povinný zaslať každý dokument zvlášť formou výlučne vo formáte PDF (buď export alebo riadny sken). Fotografie mobilom nebudú akceptované.

Výberové konanie pozostáva z nasledovných krokov:
- Zozbieranie podkladov od uchádzačov.
- Zaslanie profesijného dotazníka vhodným uchádzačom a dožiadanie ďalších potrebných dokladov.
- Osobný detailný pohovor s vhodnými uchádzačmi.
- Overenie referencií uchádzača.
- Zostavenie užšieho výberu maximálne piatich vhodných uchádzačov, ktorí sa budú prezentovať a budú vypočutí výberovou komisiou.
- Vybratí kandidáti zašlú mestu vypracovanie podľa požiadaviek mesta – rozvojový plán organizácie/spoločnosti (štúdia) v súlade s očakávaniami mesta v rozsahu a štandarde, aký sa bežne očakáva na trhu pri podobných výberových konaniach. Vypracovanie bude sprístupnené výberovej komisii v dostatočnom predstihu pred vypočutím. Na vypracovanie štúdie bude uchádzačom k dispozícii obmedzený časový úsek.
- Zverejnenie profesijného CV a pred vypočutím výberovou komisiou za predpokladu, že uchádzač bude zaradený do užšieho výberu.
- Vypočutie uchádzača pred odbornou výberovou komisiou. Vypočutie pred komisiou bude mať verejnú časť a neverejnú časť. Možnosť prezentácie prípadovej štúdie.
- Po vybratí uchádzača výberovou komisiou uchádzač zdokladuje svoje deklarované vzdelanie a bezúhonnosť (poskytnutím potrebných dokladov a podkladov).

Zaslaním žiadosti o zaradenie do výberového konania uchádzač berie na vedomie a súhlasí, že:
• na osobný pohovor a do užšieho výberu sa pozývajú iba uchádzači, ktorí na základe rozhodnutia výberovej komisie najlepšie splnia kritéria uvedené v sekcii požiadaviek na danú pozíciu; výberová komisia má výlučnú právomoc rozhodnúť o tom, ktorý uchádzač bude pozvaný na osobný pohovor a do užšieho výberu;
• zaslaním požadovaných dokladov nevniká uchádzačovi nárok na osobný pohovor ani na ďalšiu účasť vo výberovom procese;
• v odôvodnených prípadoch bude mesto vykonávať štandardnú forénznu analýzu (background check) uchádzača, pričom nálezy z tejto analýzy budú dôverne poskytnuté výberovej komisii, ktorá ich zohľadní pri výbere;
• že bude dodržiavať mlčanlivosť o nezverejnených dokumentoch o spoločnosti/organizácii, ak mu také poskytne mesto pre účely spracovania rozvojového plánu organizácie/spoločnosti (štúdie);
• bude hlásiť prípadný lobistický či iný nevhodný a neprimeraný kontakt a/alebo konflikt záujmov v súvislosti s výberovým konaním.

Prípadné otázky prosím adresujte emailom na: [email protected]
Vyhlasovateľ výberového konania:
Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava, Primaciálne námestie č. 1, 814 99 Bratislava, IČO: 00603481.

Celé znenie inzerátu je zverejnené na stránke mesta Bratislavy na nasledovnom linku: https://cdn-api.bratislava.sk/strapi-homepage/upload/DPB_CFO_2023_f9d2aaccf6.pdf

Požiadavky na zamestnanca

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské II. stupňa

Vzdelanie v odbore

ekonomické, dopravné alebo technické zameranie, prípadne iný vhodný súvisiaci odbor

Prax na pozícii/v oblasti

prax na riadiacej pozícii 7 rokov, z toho najmenej 3 roky v oblasti finančného riadenia

Počet rokov praxe

7

Osobnostné predpoklady a zručnosti

Pre ideálneho kandidáta na danú pozíciu sú očakávané a zohľadňované nasledovné požiadavky a spôsobilosti:
• vysokoškolské vzdelanie II. stupňa – ekonomické, dopravné alebo technické zameranie, prípadne iný vhodný súvisiaci odbor,
• prax na riadiacej pozícii 7 rokov, z toho najmenej 3 roky v oblasti finančného riadenia; prax v oblasti príbuznej alebo porovnateľnej doprave a dopravným službám je výhodou, nie však podmienkou.
• ovláda zásady a spôsoby strategického finančného plánovania a riadenia spoločnosti porovnateľných rozmerov a štruktúry
• ovláda všeobecne záväzné legislatívne predpisy regulujúce činnosť spoločnosti vrátane základných zásad obchodného práva, ako aj finančné nástroje potrebne pre efektívne spravovanie spoločnosti,
• ovláda zásady tarify a cenotvorby v rámci vykonávania dopravy vo verejnom záujme a integrovanej dopravy,
• ovláda zásady a techniky obchodného rokovania,
• rozumie zásadám a technikám ekonomického riadenia spoločnosti,
• rozumie procesom plánovania a rozpočtovania vo všeobecnosti, ako aj pri riadení projektu,
• ovláda finančné riadenie, controlling, plán a cenotvorbu ako aj účtovníctvo a dane v relevantnom segmente
• je schopný prijímať rozhodnutia a niesť za ne zodpovednosť,
• má chopnosť pracovať v rýchlo sa meniacom prostredí, implementovať zmeny, pracovať pod časovým stresom;
• je schopný rozpoznať potrebu zmeny a zaviesť ju,
• má strategické myslenie a schopnosť implementovať stratégie a koncepcie do praxe;
• je schopný efektívne a psychologicky účinne ovplyvňovať postoje a názory zamestnancov na podriadenom úseku a viesť ich k podnikateľskému mysleniu,
• vie pozitívne ovplyvňovať vzťahy medzi zamestnancami spoločnosti (eliminuje napätia a konflikty, stimuluje spoluprácu, pozitívne ovplyvňuje štýl komunikácie v spoločnosti),
• ovláda individuálny prístup k zamestnancovi,
• vie presvedčiť podriadených o rozhodnutiach vedenia spoločnosti,
• dokáže presadiť aj „nepopulárne“ opatrenia.
• ma silnú morálnu integritu a správa sa eticky za každých okolností.
Vyššie uvedené požiadavky a spôsobilosti predstavujú minimálne požiadavky na ideálneho uchádzača, od ktorých sa výberová komisia môže primerane v odôvodnených prípadoch odchýliť na základe svojho rozhodnutia.

Inzerujúca spoločnosť

Stručná charakteristika spoločnosti

Verejná správa - samospráva

Počet zamestnancov

500-999 zamestnancov
ID: 4002265  Dátum zverejnenia: 25.5.2023  Základná zložka mzdy (brutto): 5 200 EUR/mesiac