Výberové konanie: riaditeľ/ka príspevkovej organizácie Mestský ústav ochrany pamiatok

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy

Miesto práce
Bratislava
Druh pracovného pomeru
plný úväzok
Termín nástupu
dohodou
Mzdové podmienky (brutto)
2 000 EUR/mesiacZákladný plat pre danú pozíciu je minimálne 2000,00 EUR brutto mesačne. Odmeny pre danú pozíciu budú závisieť od vopred určených výkonnostných ukazovateľov a odpočtu plnenia určeného plánu rozvoja organizácie. Funkčný plat je priznaním najmä osobného a riadiaceho príplatku k tarifnému platu, čo u vybraného uchádzača zohľadní hodnotenie kvalitatívneho plnenia predpísaných kvalifikačných a odborných predpokladov vrátane skutočnej praxe uchádzača. Plat bude určený podľa zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Informácie o pracovnom mieste

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

Riaditeľ/ka je štatutárnym orgánom organizácie Mestský ústav ochrany pamiatok, je oprávnený/á konať v mene organizácie vo všetkých veciach a zastupovať jej záujmy. Mimo iných zodpovedností je rozsah jeho/jej povinností definovaný nasledovne:

- samostatne koná v mene organizácie, zabezpečuje úlohy vyplývajúce zo zriaďovacej listiny organizácie;
- riadi činnosť organizácie a vedie jej pracovníkov;
- zodpovedá sa gesčnému útvaru, ktorým je oddelenie kultúry magistrátu mesta, zabezpečujúce koordináciu, kontrolu a usmerňovanie činnosti MÚOP po metodickej stránke;
- jeho/jej povinnosťou je manažovať súčinnosť chodu organizácie so záujmami mesta;
- efektívne implementuje mechanizmy vyžadované zriaďovateľom ako strategické plánovanie, monitoring, pravidelné reporty a komunikácia, metodické vedenie, evaluačné mechanizmy - správy o činnosti/výročné správy, požiadavky na manažment kvality organizácie a pod.;
- zúčastňuje sa na odborných pracovných poradách mesta, vykonáva úlohy v súlade s požiadavkami mesta, komunikuje s odbornými útvarmi, poslaneckými komisiami;
- v procese rozhodovania využíva princípy politiky založenej na dôkazoch a dátach;
- dodržiava zákony, najmä č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy, č . 431/2002 Z. z. o účtovníctve, č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní v ich platnom znení;
- zabezpečuje predkladanie spracovaných materiálov na rokovanie MsZ mesta.
Od úspešného kandidáta/kandidátky očakávame:
- zapojenie do systému manažmentu kvality príspevkových organizácií v oblasti kultúry, nastaveného gestorom, ktorým je oddelenie kultúry magistrátu, založeného na merateľných ukazovateľoch, pravidelnom plánovaní a vyhodnocovaní činnosti, inštitucionálnej inovácii a efektívnej komunikácii;
- posilnenie v agende tvorby politík, nastavovaní štandardov a strategického plánovania v oblasti kultúrneho dedičstva hlavného mesta;
- v súčinnosti so zriaďovateľom budovanie kapacít organizácie (v oblasti manažmentu, vedenia projektov, v oblasti komunikácie a práce s verejnosťou);
- aktualizáciu a napĺňanie poslania organizácie reflektujúc aktuálny diskurz v oblasti kultúrneho dedičstva – v prostredníctvom koncepčných, výskumných, programových, publikačných a ďalších aktivít a projektov;
- dodržiavanie príslušných právnych predpisov týkajúcich sa oblasti kultúrneho dedičstva, predovšetkým Zákona č. 49/2002 Z. z. o ochrane pamiatkového fondu; ako aj ďalších zákonov súvisiacich s ochranou kultúrneho dedičstva;
- znalosť a orientácia v relevantných dokumentoch najmä: Deklarácia Národnej rady Slovenskej republiky o ochrane kultúrneho dedičstva, dokumenty Rady Európy (najmä Dohovor o ochrane architektonického dedičstva Európy, Európsky dohovor o ochrane archeologického dedičstva (revidovaný) či Európsky dohovor o krajine), Koncepcia ochrany pamiatkového fondu, stratégia rozvoja kultúry Slovenskej republiky na roky 2017 – 2022, dohovory UNESCO a ďalšie dokumenty, ktorými sa Slovensko zaviazalo plniť záväzky a realizovať opatrenia na záchranu kultúrneho dedičstva;
- spoluprácu pri tvorbe a napĺňanie politík mesta v oblasti kultúry a umenia;
- iniciovanie a podporu rozvojových a inovačných projektov.

Informácie o výberovom konaní

Účasť vo výberovom konaní
V prípade záujmu o účasť vo výberovom konaní prosíme o zaslanie podkladov e-mailom na [email protected] do 19. 05. 2020 (vrátane 19. 05. 2020):
1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania – sprievodný list;
2. Životopis;
3. Zoznam referencií – kontakt na minimálne 3 referencie systémom 360 (podriadený, nadriadený a kolega);
4. Motivačný list vo forme eseje v rozsahu najviac 3 normostrany;
5. Sken dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní;
6. Údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov podľa zákona 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
7. Súhlas so spracúvaním osobných údajov – podpisuje uchádzač vo svojom mene. Podľa vzoru, ktorý tvorí prílohu A tohto oznámenia;
8. Čestné vyhlásenie o osobných údajoch vo vzťahu k referujúcim osobám – podpisuje uchádzač. Vyžaduje sa len v prípade, ak uchádzač poskytol referencie iné než v zamestnaneckom pomere s jeho zamestnávateľom (t. j. nie je potrebné doložiť čestné vyhlásenie, ak sú referujúce osoby zamestnané u toho istého zamestnávateľa ako uchádzač) – podľa vzoru, ktorý tvorí prílohu B tohto oznámenia.
Uchádzač je povinný zaslať každý dokument zvlášť formou výlučne vo formáte PDF (buď export alebo riadny sken). Fotografie mobilom nebudú akceptované.
Výberové konanie pozostáva z nasledovných krokov:
- Zozbieranie podkladov od uchádzačov.
- Zaslanie profesijného dotazníka vhodným uchádzačom a dožiadanie ďalších potrebných dokladov.
- Osobný detailný pohovor s vhodnými uchádzačmi.
- Overenie referencií uchádzača.
- Zostavenie užšieho výberu maximálne piatich vhodných uchádzačov, ktorí sa budú prezentovať a budú vypočutí výberovou komisiou.
- Vybratí kandidáti/kandidátky vypracujú podľa požiadaviek mesta štúdiu Rozvojový plán MÚOP v súlade s očakávaniami hlavného mesta v rozsahu a štandarde, aký sa bežne očakáva na trhu pri podobných výberových konaniach a zašlú ho na vyššie uvedenú e-mailovú adresu. Zaslané štúdie budú v sprístupnené členom výberovej komisie pred vypočutím kandidátov. Na vypracovanie štúdie budú mať uchádzači k dispozícii obmedzený časový úsek.
- Zverejnenie profesijného CV pred vypočutím výberovou komisiou za predpokladu, že uchádzač bude zaradený do užšieho výberu.
- Vypočutie uchádzača pred výberovou komisiou. Vypočutie pred komisiou bude mať verejnú časť a neverejnú časť. Možnosť prezentácie prípadovej štúdie.
- Po vybratí uchádzača výberovou komisiou uchádzač zdokladuje svoje deklarované vzdelanie a bezúhonnosť (poskytnutím potrebných dokladov a podkladov).

Zaslaním žiadosti o zaradenie do výberového konania uchádzač berie na vedomie a súhlasí, že:
• na osobný pohovor a do užšieho výberu sa pozývajú iba uchádzači, ktorí na základe rozhodnutia výberovej komisie najlepšie splnia kritéria uvedené v sekcii požiadaviek na danú pozíciu; výberová komisia má výlučnú právomoc rozhodnúť o tom, ktorý uchádzač bude pozvaný na osobný pohovor a do užšieho výberu;
• zaslaním požadovaných dokladov nevzniká uchádzačovi nárok na osobný pohovor ani na ďalšiu účasť vo výberovom procese;
• v odôvodnených prípadoch bude mesto vykonávať štandardnú previerku (pre-employment background check) uchádzača, pričom nálezy z tejto analýzy budú dôverne poskytnuté výberovej komisii, ktorá ich zohľadní pri výbere;
• že bude dodržiavať mlčanlivosť o nezverejnených dokumentoch o spoločnosti/organizácii, ak mu také poskytne mesto pre účely spracovania rozvojového plánu organizácie/spoločnosti (štúdie);
• bude hlásiť prípadný lobistický či iný nevhodný a neprimeraný kontakt a/alebo potenciálny konflikt záujmov v súvislosti s výberovým konaním.

Prípadné otázky prosím adresujte emailom na: [email protected]
Vyhlasovateľ výberového konania:
Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava, Primaciálne námestie č. 1, 814 99 Bratislava, IČO: 00603481.

Celé znenie inzerátu nájdete na webstránke www.bratislava.sk v časti Výberové konania.

Požiadavky na zamestnanca

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské II. stupňa

Vzdelanie v odbore

II. stupňa – v oblasti humanitných a spoločenských vied

Jazykové znalosti

Anglický jazyk - Stredne pokročilý (B2)

Počet rokov praxe

5

Osobnostné predpoklady a zručnosti

Od kandidáta/kandidátky na danú pozíciu sú očakávané a zohľadňované nasledovné požiadavky a spôsobilosti:

Vzdelanie a požadovaná prax:
1. vysokoškolské vzdelanie minimálne II. stupňa – v oblasti humanitných a spoločenských vied;
2. prax z prostredia pamiatkovej starostlivosti, pamäťových inštitúcií, akademickej alebo vedeckej sféry, alebo prax z riadenia príp. koordinácie projektov v oblasti umenia, kultúry minimálne 5 rokov;
3. skúsenosti s vedením stredne veľkého pracovného/projektového tímu minimálne 5 rokov, riadiaca prax v relevantnom obore je výhodou, nie však podmienkou;
4. znalosť anglického jazyka minimálne na úrovni B2 podmienkou, znalosť ďalšieho svetového jazyka vítaná.
Funkčné spôsobilosti:
1. znalosť legislatívy verejnej správy a samosprávy, problematiky príspevkových organizácií;
2. porozumenie procesom plánovania a rozpočtovania vo všeobecnosti, ako aj procesom pri riadení projektu;
3. prehľad v súčasných trendoch a diskurze v oblasti kultúrneho dedičstva a pamiatkovej ochrany;
4. orientácia v oblasti manažmentu a financovania kultúry;
5. ovládanie práce s PC na štandardnej užívateľskej úrovni (typu Word, Excel, PowerPoint, Internet).
Osobné spôsobilosti:
- organizačné a riadiace schopnosti, koncepčné a analytické myslenie;
- výborné komunikačné a prezentačné zručnosti, tak dovnútra inštitúcie, ako aj smerom k zriaďovateľovi, médiám a k verejnosti;
- proaktívny a flexibilný prístup k riešeniu komplexných úloh a schopnosť uvažovať v širších súvislostiach;
- schopnosť prijímať rozhodnutia a niesť za ne zodpovednosť;
- porozumenie premenlivosti sektora a schopnosť pomenovať súčasné spoločenské témy a výzvy;
- schopnosť rozpoznať potrebu zmeny a zaviesť ju;
- schopnosť efektívne spolupracovať tak, aby spolupráca a rokovania viedli k výsledku;
- skúsenosti a schopnosti viesť, inšpirovať a rozvíjať podriadených;
- zanietenosť, flexibilita, precíznosť;
- schopnosť pracovať samostatne aj tímovo, precízne, spoľahlivo, schopnosť odolávať stresu;
- silná osobná integrita a etické správanie za každých okolností.

Vyššie uvedené požiadavky a spôsobilosti predstavujú minimálne požiadavky na uchádzača, od ktorých sa výberová komisia môže primerane v odôvodnených prípadoch odchýliť na základe svojho rozhodnutia. Nesplnenie niektorej z požiadaviek nie je automaticky diskvalifikačné pre uchádzača.

Inzerujúca spoločnosť

Stručná charakteristika spoločnosti

Verejná správa - samospráva

Počet zamestnancov

500-999 zamestnancov
ID: 3881647  Dátum zverejnenia: 28.4.2020  Základná zložka mzdy (brutto): 2 000 EUR/mesiac