Vedúci/vedúca personálneho a mzdového úseku
Komunálny podnik Bratislavy, skrátene KPB
Technická 6, 821 04 Ružinov
plný úväzok
01.05.2024
1 900 EUR/mesiacPlat min. 1 900 eur/mesiac - odmeňovanie podľa Zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme v platnom znení a Zákona 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v platnom znení
Informácie o pracovnom mieste
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti
vykonáva personálnu administratívu v súlade s pracovno-právnou legislatívou a vnútornými predpismi KPB;
zadáva, aktualizuje a udržiava personálne údaje v programe VEMA;
komplexne spracováva personálnu agendu spojenú so vznikom, zmenami a skončením pracovného pomeru, následne zabezpečuje archiváciu osobných spisov a personálnych dokumentov v zmysle platných predpisov;
spolupracuje s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny pri obsadzovaní pracovných pozícií, v súvislosti so zamestnávaním občanov tretích krajín a iných zákonných dôvodoch;
spracováva agendu spojenú s plnením povinného podielu zamestnávania občanov so zdravotným postihnutím;
inzeruje voľné pracovné miesta, zabezpečuje písomnú komunikáciu s uchádzačmi o pracovné miesta, organizuje a administratívne pripravuje pohovory pre obsadenie voľných pracovných miest zamestnancov;
organizuje výberové konania na obsadenie pracovných miest v súlade s vnútornými predpismi KPB, vykonáva administratívnu prípravu a realizáciu výberových konaní;
vedie agendu vymenovania vedúcich zamestnancov;
spolupracuje pri spravovaní sociálneho fondu, vypracováva podklady pre vyplatenie príspevkov pri pracovných a životných výročiach zamestnancov;
spracováva evidenciu dochádzky zamestnancov, zadáva všetky údaje týkajúce sa evidencie dochádzky do programu VEMA, vrátane neprítomností zamestnanca (čerpanie materskej/rodičovskej dovolenky, práceneschopnosť, ošetrovanie člena rodiny, neplatené voľno a iné dôvody neprítomnosti);
pripravuje podklady pre spracovanie miezd, pre poskytovanie príspevku na stravovanie, príspevku na rekreácie a príspevkov zo sociálneho fondu;
spolupracuje so Sociálnou poisťovňou, zdravotnými poisťovňami, Úradom práce, vykonáva prihlasovania, odhlasovania a nahlasovanie zmien za zamestnancov v pracovnom pomere, spolupracuje so zdravotnými poisťovňami a Sociálnou poisťovňou pri spracovaní dokladov zamestnancov na materskej dovolenke, rodičovskej dovolenke, spolupracuje so zdravotnými poisťovňami pri zmene poisťovní;
vykonáva administratívu spojenú s evidovaním, nahlasovaním spracovaním údajov a ich nahrávaním do programu VEMA týkajúcich sa práceneschopností a ošetrovného v súlade s platnými zákonmi o sociálnom poistení;
poskytuje poradenstvo zamestnancom v personálnych otázkach, vyhotovuje potvrdenia a ďalšie podklady za personálnu oblasť, spolupracuje s organizačnými útvarmi z hľadiska personálnych záležitostí;
vedie centrálny register uzavretých dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru a vykonáva prihlasovanie, odhlasovanie a zmeny za zamestnancov vykonávajúcich prácu na dohody do Sociálnej poisťovne a zdravotných poisťovní;
sleduje čerpanie schválených dotácií, vyhodnocuje a usmerňuje čerpanie mzdových prostriedkov podľa položiek, zdroja financovania a funkčnej a ekonomickej klasifikácie a účelu ich použitia;
vypracováva reporty pre potreby riadenia v oblasti ľudských zdrojov, spracúva údaje, podklady a analytické materiály pre rozhodovanie vedenia KPB, pripravuje podklady za zamestnancov a čerpanie mzdových prostriedkov do výročných správ o hospodárení a o činnosti KPB;
vykonáva mesačné, štvrťročné a ročné komplexné štatistické výkazníctvo za oblasť čerpania mzdových prostriedkov a počtov zamestnancov ako podklad pre ďalšie spracovanie údajov za KPB, pre orgány štátnej štatistiky;
zabezpečuje uplatňovanie tarifných sústav a nadtarifných zložiek platov v súlade so zákonmi o odmeňovaní zamestnancov a ostatnými právnymi predpismi platnými v uvedenej oblasti;
zabezpečuje spracovanie všetkých mzdových náležitostí zamestnancov za personálnu oblasť v IS VEMA (tarifný plat, osobné príplatky, príplatky za riadenie, príplatky za zmennosť, odmeny, príplatky za nočnú prácu, za sobotu a nedeľu, sviatok, plat za prácu nadčas vrátanej jej sledovania a evidencie v súlade s príslušnými právnymi predpismi), spolu s nahratím údajov funkčnej a ekonomickej klasifikácie podľa zdrojov financovania v súlade s oprávneniami v programe;
zabezpečuje likvidovanie odmien zamestnancov za práce na základe uzatvorených dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, eviduje a kontroluje počet odpracovaných hodín za práce na dohody v súlade s povolenými limitmi;
zabezpečuje mesačnú likvidáciu platov a peňažných náležitostí zamestnancov, spracúva podklady na prevody platov na účty zamestnancov;
spracováva, sleduje a kontroluje limity za prácu nadčas, príplatky za prácu v sobotu a nedeľu, vo sviatok, nárok na príplatky za zmennosť a pracovnú pohotovosť;
zabezpečuje agendu odvodových povinností do zdravotných poisťovní a sociálnej poisťovne, zabezpečuje agendu doplnkového dôchodkového poistenia;
spracúva výkazy pre zdravotné poisťovne, Sociálnu poisťovňu a dôchodkové správcovské spoločnosti;
podieľa sa na mesačných a ročných uzávierkach miezd a na riešení problémov vzniknutých pri mesačnom spracovaní miezd, podieľa sa na spracovaní výkazníctva pre Sociálnu poisťovňu, zdravotné poisťovne a Finančnú správu SR;
spracúva mesačné prehľady a ročné hlásenia o dani z príjmu zo závislej činnosti a daní z príjmu vyberané zrážkou za personálnu oblasť ;
vystavuje a zasiela potvrdenia zamestnancom o zdaniteľnej mzde;
vykonáva zrážky zo mzdy v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a ďalšie podľa rozhodnutia súdnych alebo správnych orgánov, prípadne podľa dohôd so zamestnancami;
vystavuje potvrdenia zamestnancom pri skončení pracovného pomeru pre prepočet dôchodkov a ďalšie potvrdenia požadované zamestnancami a Sociálnou poisťovňou v súlade s právnymi predpismi;
zabezpečuje kompletnú agendu vzdelávania zamestnancov (školenia, plány vzdelávania, evidencia školení, sledovanie rozpočtovaných nákladov na vzdelávanie);
spolupracuje s pracovnou zdravotnou službou a pripravuje zdravotné prehliadky v súlade so zákonom;
vykonáva ďalšie súvisiace úlohy a činnosti;
Zamestnanecké výhody, benefity
- 5 dní dovolenky nad rámec zákona,
- skrátený pracovný fond - 37.5 hod. týždenne,
- stabilné zamestnanie,
- príspevok zamestnávateľa do DDS,
- možnosť ďalšieho odborného vzdelávania
Informácie o výberovom konaní
Na pohovor budú pozvaní len vybraní záujemcovia.
Požiadavky na zamestnanca
Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním
Vzdelanie v odbore
Jazykové znalosti
Ostatné znalosti
Microsoft Excel - Pokročilý
Powerpoint - Pokročilý
Vodičský preukaz
Prax na pozícii/v oblasti
Počet rokov praxe
Osobnostné predpoklady a zručnosti
- riadiace a organizačné schopnosti,
- samostatnosť, flexibilita, spoľahlivosť, zodpovednosť,
- schopnosť stanovovať priority, ciele a zlepšovať výkon pracovného tímu,
- výhodou je skúsenosť s verejnou správou