HR Specialist

Information about the position

  • Place of work: Bratislava
  • Wage (gross): after agreement
  • Start date: after agreement
  • Contract type: full-time

Job description, responsibilities and duties

Responsible for the HR (recruitment, administration, benefits) process in the company.

• HR administration, registration of new candidates in the internal database
• Administration of advertising on the internal portal, processing of candidates recommended by internal sources
• Communication and close cooperation with recruitment companies
• Reporting to HR business partners and HR manager
• Consultation, providing recruitment advisory to hiring managers, regular cooperation with the position owners
• Support for HR Business Partner
• Participation in various hiring projects
• Responsible for the onboarding process of new employees
• Training of new employees regarding internal systems (attendance, business trips, access rights)
• Support of HR Business Partner – implementation of new strategies, policy, new projects,
• Support with the agenda of offsite employees
• HR Reporting

Other benefits

- financial and non financial benefits (details on interview)
- education
- career growth

Company on whose behalf the position is being filled

Information technology, computer programming, web portals

International Company

Requirements for the employee

Required education

University education (Bachelor's degree)
University education (Master's degree)

Educational Specialization

Human Resource

Language skills

English - Upper intermediate (B2)

Required experience

HR recruiting
1

Personality requirements and skills

• Higher education - economic (human resources)
• 1-3 years of professional experience in the HR position (internal HR department) with a focus on recruitment and HR administration
• Experience with searching for IT positions, knowledge of IT or banking terminology is advanted
• Advanced level of English language is a must, knowledge of the German language - an advantage
• Knowledge of procedures and processes in the area of recruitment, HR administration
• Knowledge of Slovak labour law legislation is an advantage
• Very good communication and organizational skills, ability to solve problems, ability to make independent decisions, the ability to motivate employees, time management, very high flexibility, focus on detail, ability to work under stress
• Computer skills: Internet, MS Office (Word, Excel, Outlook) - advanced level

Advertiser

Brief description of the company

Pro HR, s.r.o. je personálno-poradenská spoločnosť špecializujúca sa na oblasť služieb recruiting & selection, executive search a HR consulting. Svojim klientom poskytujeme individuálny prístup k riešeniu otázky zabezpečenia kvalifikovaných zamestnancov. Pro HR realizuje vyhľadávanie a výber kandidátov aktívnym a priamym spôsobom prostredníctvom služieb recruiting & selection a executive search.

Konzultanti spoločnosti permanentne mapujú trh, poznajú aký typ zamestnancov sa nachádza v spoločnostiach s podobným zameraním klienta, príp. konkrétne vhodné pozície s ich náplňou a zodpovednosťami v iných spoločnostiach. Na základe ich znalosti je možné priamo osloviť potenciálne vhodného kandidáta s požadovaným súborom znalostí a skúsenosti.

Spoločnosť Pro HR, s.r.o. sa v oblasti vyhladávania a výberu kandidátov špecializuje na cieľovú skupinu:
1. nižší, stredný, vyšší manažment
2. špecializované pozície – financie, predaj & marketing, logistika & nákup, procesy a kvalita, project management & stratégia + support, CRM
3. IT/telco technické pozície, Help Desk pozície (IT a telco špecialisti, programátori, analytici, SW architekti, projektoví manažéri, atď.)
The company is a holder of a licence to offer recruitment services. (AA/2009/4810/4232/OISS)

Main focus of the company's activities

Employment placement and personal consultancy

Number of employees

10-19 employees

Information about the selection process

Prosíme kandidátov, ktorí prejavili záujem o pracovnú pozíciu, aby poslali C.V. na E-mail: [email protected], spolu so súhlasom s uchovaním osobných údajov v spoločnosti Pro HR v tomto znení:

Súhlasím so správou, so spracovaním a uchovaním mojich osobných údajov v spoločnosti Pro HR, s.r.o. Poskytnuté údaje môžu byť spracované pre účely databázy uchádzačov o zamestnanie v zmysle Zák. č. 122/2013 Zz. o ochrane osobných údajov, a to až do odvolania písomnou formou. Podľa § 28 odst. 3 cit. zákona je možné súhlas kedykoľvek písomne odvolať v spoločnosti Pro HR, s.r.o.

Contact

Contact person: Mgr. Anna Spasová
Tel.: +421 2 6241 3438, +421 911 525 022
E-mail: send CV
ID: 2842236  Dátum zverejnenia: 6.12.2016  Základná zložka mzdy (brutto) a ďalšie odmeny: after agreement