Predseda predstavenstva - CEO Spoločnosti Bratislavská vodárenská spoločnosť a. s. (BVS)

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy

Miesto práce
Bratislava
Druh pracovného pomeru
plný úväzok
Termín nástupu
dohodou
Mzdové podmienky (brutto)
7 500 EUR/mesiacZákladná zložka odmeny pre danú pozíciu je daná minimálne na úroveň mesačne od 7 500 Euro brutto + bonus vo výške 50% ročného platu v závislosti od plnenia kľúčových ukazovateľov „KPIs“.

Informácie o pracovnom mieste

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

Predseda predstavenstva - CEO BVS a.s. riadi a zabezpečuje činnosť spoločnosti vo vzťahu k akcionárovi, k spoločnosti a tretím osobám v rámci nasledovného rozsahu zodpovednosti v závislosti od aktuálneho znenia stanov a organizačných dokumentov:

Vo vzťahu k valnému zhromaždeniu, výboru zástupcov akcionárov, predstavenstvu a dozornej rade zodpovedá najmä za:
- vypracovanie návrhov koncepcií a strategických plánov budúceho smerovania spoločnosti,
- vypracovanie návrhu obchodného, investičného a finančného plánu spoločnosti na príslušný kalendárny rok,
- vypracovanie ročnej účtovnej závierky spoločnosti,
- vypracovanie ročnej správy o hospodárení a činnosti spoločnosti za kalendárny rok a jej predloženie predstavenstvu a dozornej rade,
- vypracovanie návrhu organizačnej štruktúry a organizačného poriadku, a ich predloženie na rokovanie predstavenstva,
- vykonávanie opatrení na odstránenie zistených nedostatkov v hospodárení a činnosti spoločnosti,
- riadenie procesu prehodnocovania, formulácie, a následného dohľadu nad implementáciou stratégie a vízie spoločnosti;
- dohľad a zabezpečovanie implementácie strategických cieľov rozvoja v hlavných funkčných oblastiach;
- riadenie zvereného úseku a zodpovednosť za plnenie úloh;
- zabezpečuje úlohy zverené do kompetencie predsedu predstavenstva spočívajúce vo výkone a spracovaní podkladových materiálov, čiastkových realizácií, sumarizácií, analýz a úloh, ktoré mu predstavenstvo uloží,
- plnenie uznesení predstavenstva,

Vo vzťahu k spoločnosti zodpovedá najmä za:
- dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov vzťahujúcich sa na činnosť spoločnosti,
- vykonávanie pozície zamestnávateľa v pracovnoprávnych vzťahoch na základe kompetencie delegovanej predstavenstvom, organizovanie a riadenie činností organizačných útvarov na riadenom úseku,
- efektívne riadenie pracovného tímu a nastavenie motivačného manažérskeho odmeňovania pre zamestnancov v medziach zákona,
- plánovanie, riadenie, kontrolu, hodnotenie a efektívne využívanie zdrojov úseku (tj. finančné, materiálne a ľudské zdroje),
- vydávanie interných predpisov spoločnosti, najmä pracovný poriadok, mzdový poriadok a zásady hospodárenia s majetkom spoločnosti,
- vykonávanie kompetencií zamestnávateľa vo vzťahu k odborovej organizácii, vedenie kolektívneho vyjednávania,
- riadenie spoločnosti a zabezpečenie jej činnosti v súlade so schváleným obchodným, investičným a finančným plánom,
- organizačné, technické, metodické riadenie činnosti spoločnosti vyplývajúce z rozhodnutí predstavenstva a realizáciu úloh predstavenstva,
- za tvorbu strednodobých a dlhodobých rozvojových a strategických plánov,
-za odborný rozvoj zamestnancov na riadených úsekoch spoločnosti,
- ak si to vyžadujú zámery spoločnosti, zriaďuje svoje poradné orgány, určuje náplň ich činnosti, vymenúva a odvoláva ich členov
- zachovávanie a nepoškodenie dobrého mena spoločnosti.
Vo vzťahu k tretím osobám zodpovedá najmä za:
- uzatváranie, podpisovanie a vypovedávanie zmlúv, ktoré patria do jeho kompetencie,
- vedenie rokovaní o obchodných, nájomných a iných zmluvách, ktoré patria do jeho kompetencie;
- uzatváranie obchodných, nájomných a iných zmlúv (objednávok) podľa limitov určených základnými organizačnými predpismi v rámci kompetencií definovaných splnomocnením,
- schvaľovanie účtovných a hospodárskych operácií v rozsahu oprávnení uvedených v príslušnej smernici spoločnosti,
- vedenie rokovaní s orgánmi štátnej správy a samosprávy v rámci kompetencií definovaných splnomocnením,
- spoluprácu s úradmi, audítormi, zástupcami akcionárov.

Informácie o výberovom konaní

Účasť vo výberovom konaní
V prípade záujmu o účasť vo výberovom konaní o pozíciu CEO BVS a.s. prosíme o zaslanie podkladov e-mailom na [email protected] do 27.3.2024 (vrátane 27.3.2024):
1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania s vyznačením pozície a spoločnosti, o ktorú sa uchádzač uchádza – sprievodný list;
2. Životopis;
3. Zoznam referencií – minimálne 3 referencie systémom 360 (podriadený, nadriadený a kolega);
4. Súhlas so spracúvaním osobných údajov – podpisuje uchádzač vo svojom mene. Podľa vzoru, ktorý tvorí prílohu A tohto oznámenia;
5. Čestné vyhlásenie o osobných údajoch vo vzťahu k referujúcim osobám – podpisuje uchádzač. Vyžaduje sa len v prípade, ak uchádzač poskytol referencie iné než v zamestnaneckom pomere s jeho zamestnávateľom (t. j. nie je potrebné doložiť čestné vyhlásenie, ak sú referujúce osoby zamestnané u toho istého zamestnávateľa ako uchádzač) – podľa vzoru, ktorý tvorí prílohu B tohto oznámenia.

Uchádzač je povinný zaslať každý dokument zvlášť formou výlučne vo formáte PDF (buď export alebo riadny sken). Fotografie mobilom nebudú akceptované.
Výberové konanie pozostáva z nasledovných krokov:
- Zozbieranie podkladov od uchádzačov.
- Zaslanie profesijného dotazníka vhodným uchádzačom a dožiadanie ďalších potrebných dokladov.
- Osobný detailný pohovor s vhodnými uchádzačmi.
- Overenie referencií uchádzača.
- Zostavenie užšieho výberu maximálne piatich vhodných uchádzačov, ktorí sa budú prezentovať a budú vypočutí výberovou komisiou.
- Vybratí kandidáti zašlú na základe zadania mesta vypracovanie rozvojového plánu spoločnosti (viac informácií bude poskytnutých v dostatočnom časovom predstihu). Vypracovanie rozvojového plánu sa vyžaduje v rozsahu a štandarde, aký bude popísaný v zadaní, a aký sa bežne očakáva na trhu pri podobných výberových konaniach. Vypracovanie bude sprístupnené výberovej komisii v dostatočnom predstihu pred vypočutím. Na vypracovanie zadania bude uchádzačom k dispozícii obmedzený časový úsek.
- Zverejnenie profesijného CV a pred vypočutím výberovou komisiou za predpokladu, že uchádzač bude zaradený do užšieho výberu.
- Vypočutie uchádzača pred odbornou výberovou komisiou. Vypočutie pred komisiou bude mať verejnú časť a neverejnú časť. Možnosť prezentácie vypracovaného zadania.
- Po vybratí uchádzača výberovou komisiou uchádzač zdokladuje svoje deklarované vzdelanie a bezúhonnosť (poskytnutím potrebných dokladov a podkladov).

Zaslaním žiadosti o zaradenie do výberového konania uchádzač berie na vedomie a súhlasí, že:
• na osobný pohovor a do užšieho výberu sa pozývajú iba uchádzači, ktorí na základe rozhodnutia výberovej komisie najlepšie splnia kritéria uvedené v sekcii požiadaviek na danú pozíciu; výberová komisia má výlučnú právomoc rozhodnúť o tom, ktorý uchádzač bude pozvaný na osobný pohovor a do užšieho výberu;
• zaslaním požadovaných dokladov nevniká uchádzačovi nárok na osobný pohovor ani na ďalšiu účasť vo výberovom procese;
• v odôvodnených prípadoch bude mesto vykonávať štandardnú forénznu analýzu (background check) uchádzača, pričom nálezy z tejto analýzy budú dôverne poskytnuté výberovej komisii, ktorá ich zohľadní pri výbere;
• že bude dodržiavať mlčanlivosť o nezverejnených dokumentoch o spoločnosti/organizácii, ak mu také poskytne mesto pre účely spracovania rozvojového plánu organizácie/spoločnosti (štúdie);
• bude hlásiť prípadný lobistický či iný nevhodný a neprimeraný kontakt a/alebo konflikt záujmov v súvislosti s výberovým konaním.

Prípadné otázky prosím adresujte emailom na: [email protected]
Vyhlasovateľ výberového konania:
Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava, Primaciálne námestie č. 1, 814 99 Bratislava, IČO: 00603481.

Celé znenie inzerátu je zverejnené na https://bratislava.sk/mesto-bratislava/sprava-mesta/organizacie-mesta/obchodne-spolocnosti-mesta/bratislavska-vodarenska-spolocnost

Požiadavky na zamestnanca

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské II. stupňa

Vzdelanie v odbore

manažment, technické, finančné alebo ekonomické zameranie, prípadne iný vhodný súvisiaci odbor

Prax na pozícii/v oblasti

b. prax na riadiacej pozícii 8 rokov, z toho najmenej 5 rokov na pozícii vrcholového riadenia po

Počet rokov praxe

8

Osobnostné predpoklady a zručnosti

1. Vzdelanie a požadovaná prax
a. vysokoškolské vzdelanie II. stupňa – manažment, technické, finančné alebo ekonomické zameranie, prípadne iný vhodný súvisiaci odbor;
b. prax na riadiacej pozícii 8 rokov, z toho najmenej 5 rokov na pozícii vrcholového riadenia podnikov; prax v oblasti príbuznej alebo porovnateľnej vodárenstvu je výhodou (nie však podmienkou);
2. Funkčné spôsobilosti
a. ovláda zásady a spôsoby strategického plánovania a riadenia spoločnosti porovnateľných rozmerov a štruktúry s cieľom plnenia viacerých cieľov spoločnosti vychádzajúcich zo stratégie spoločnosti,
b. ovláda všeobecne záväzné legislatívne predpisy regulujúce činnosť spoločnosti vrátane zásad obchodného práva,
c. pozná a v primeranom rozsahu uplatňuje vývojové trendy v oblasti vodárenstva,
d. ovláda zásady podnikateľského riadenia spoločnosti,
e. pozná a uplatňuje techniky riadenia zmeny a aplikácie stratégie do praxe s cieľom plniť víziu a misiu spoločnosti,
f. pozná a uplatňuje spôsoby a metódy operatívneho riadenia spoločnosti,
g. ovláda zásady a techniky obchodného rokovania,
h. rozumie zásadám a technikám ekonomického riadenia spoločnosti,
i. rozumie procesom plánovania a rozpočtovania vo všeobecnosti, ako aj pri riadení projektu,
j. ovláda uplatňovanie jednotlivých nástrojov a systémov personálneho riadenia a riadenia a vedenia ľudí,
k. ovláda spoločenský protokol.
3. Osobné spôsobilosti
a. je schopný prijímať rozhodnutia a niesť za ne zodpovednosť,
b. efektívne spolupracuje tak, aby spolupráca a rokovania viedli k výsledku,
c. je schopný rozpoznať potrebu zmeny a zaviesť ju,
d. v rokovaniach prejavuje vysokú mieru presvedčivosti a zároveň je taktný a diplomatický,
e. je schopný efektívne a psychologicky účinne ovplyvňovať postoje a názory zamestnancov na podriadenom úseku a viesť ich k podnikateľskému mysleniu,
f. vie pozitívne ovplyvňovať vzťahy medzi zamestnancami spoločnosti (eliminuje napätia a konflikty, stimuluje spoluprácu, pozitívne ovplyvňuje štýl komunikácie v spoločnosti),
g. ovláda individuálny prístup k zamestnancovi,
h. vie presvedčiť podriadených o rozhodnutiach vedenia spoločnosti, dokáže presadiť aj „nepopulárne“ opatrenia,
i. má silnú morálnu integritu a správa sa eticky za každých okolností.

Vyššie uvedené požiadavky a spôsobilosti predstavujú minimálne požiadavky na ideálneho uchádzača, od ktorých sa výberová komisia môže primerane v odôvodnených prípadoch odchýliť na základe svojho rozhodnutia.

Inzerujúca spoločnosť

Stručná charakteristika spoločnosti

Verejná správa - samospráva

Počet zamestnancov

500-999 zamestnancov
ID: 3651578  Dátum zverejnenia: 28.2.2024  Základná zložka mzdy (brutto): 7 500 EUR/mesiac