Štátny radca - odborný pracovník pre vnútorné a vonkajšie vzťahy odboru vzťahov, riadenia a správy Kancelárie verejného ochrancu práv

Kancelária verejného ochrancu práv

Miesto práce
Grösslingová 35, 811 09 Bratislava, Bratislava
Druh pracovného pomeru
plný úväzok
Termín nástupu
01.08.2017
Mzdové podmienky (brutto)
podľa zákona o št. službe a zákona o verej. ochrancovi práv

Informácie o pracovnom mieste

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

Koordinačná a metodická činnosť pri príprave odborných podkladov pre odborné stanoviská verejného ochrancu práv s medzinárodným dosahom. Vypracovanie analýz, stanovísk a komplexných informácií pre rozhodnutia verejného ochrancu práv s medzinárodným dosahom. Odborná koordinačno-metodická činnosť pri zabezpečovaní činností Kancelárie verejného ochrancu práv. Koncepčná a koordinačná činnosť vrátane tvorby interných právnych predpisov.

V rámci uvedených úloh štátny zamestnanec zabezpečuje samostatnú odbornú činnosť, najmä:
- metodickú prípravu, koordináciu a realizáciu plánov spolupráce verejného ochrancu práv a Kancelárie na národnej aj medzinárodnej úrovni, systematické spracovávanie prehľadov uskutočnených aktivít a ich výsledkov,
- protokolárne zabezpečovanie oficiálnych návštev a služobných zahraničných návštev verejného ochrancu práv v Slovenskej republike a v zahraničí, organizovania prijatí zahraničných delegácií,
- koordináciu a zabezpečovanie prihlásenia, resp. organizačných informácií k medzinárodným podujatiam so zastúpením Kancelárie, zber materiálov k príprave vystúpení zástupcov Kancelárie na medzinárodných podujatiach,
- samostatnú odbornú činnosť pri vypracovávaní analýz, stanovísk a komplexných informácií pre verejného ochrancu práv a vedúceho Kancelárie s medzinárodným dosahom, vrátane prekladov z/do cudzieho jazyka.
- koordináciu, metodickú pomoc, ako aj samostatnú prípravu materiálov, podkladov a správ, prípravu prezentačných materiálov verejného ochrancu práv a Kancelárie,
- zabezpečovanie zahraničných pracovných (služobných) ciest a zahraničných pracovných (služobných) stykov,
- súčinnosť pri príprave oficiálnych stanovísk pri príležitosti svetových (medzinárodných) dní, prípravu podkladov pre informovanie verejnosti,
- zabezpečovanie tlmočníkov pri zahraničných návštevách,
- metodickú, koordinačnú, odborno-poradenskú a vzdelávaciu činnosť v rozsahu zverených úloh vo vzťahu k zamestnancom Kancelárie,
- sprístupňovanie informácií o pripravovaných medzinárodných podujatiach, ako aj iných informácií verejnému ochrancovi práv, vedúcemu Kancelárie, ako aj zamestnancom Kancelárie,
- tvorbu interných predpisov v rozsahu zverených úloh.

Informácie o výberovom konaní

Počet obsadzovaných miest: 1
Druh štátnej služby: stála štátna služba
Odbor štátnej služby: verejný ochranca práv

Zoznam požadovaných dokladov pre výber: písomná žiadosť o zaradenie do výberu; štruktúrovaný profesijný životopis; motivačný list; kópia diplomu alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní; výpis z registra trestov nie starší ako tri mesiace; čestné vyhlásenie o: spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu, o štátnom občianstve Slovenskej republiky alebo o občianstve iného členského štátu Európskej únie, občianstve štátu, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore a občianstve Švajčiarskej konfederácie, o zdravotnej spôsobilosti na vykonávanie štátnej služby, o ovládaní štátneho jazyka a o pravdivosti všetkých údajov uvádzaných v žiadosti a predložených dokladoch, na jednom hárku; doklad preukazujúci úroveň jazykových znalostí.

Žiadosti o zaradenie do výberu spolu s požadovanou dokumentáciou a s označením „Výber č. ŠS 01/2017“ je možné zaslať poštou na adresu: Kancelária verejného ochrancu práv, P. O. Box 1, 820 04 Bratislava 24, podať osobne v podateľni Kancelárie na Grösslingovej 35 v Bratislave-Staré Mesto alebo zaslať elektronickými prostriedkami na adresu [email protected].

Lehota na podanie žiadosti: 18. jún 2017; rozhodujúci je dátum podania na poštovej pečiatke, dátum podania v podateľni úradu. Žiadosť podanú elektronickými prostriedkami je uchádzač povinný doručiť aj písomne, najneskôr v deň konania výberu. Do výberu budú zaradení len tí uchádzači, ktorí preukážu slnenie všetkých určených podmienok a požiadaviek.

Výber bude pozostávať z písomnej a ústnej časti. Súčasťou písomnej časti bude aj overenie úrovne ovládania cudzieho jazyka. V rámci overovania odborných znalostí uchádzača sa overujú najmä základné vedomosti v rozsahu pôsobnosti verejného ochrancu práv: o ústavnom zriadení, o organizácii verejnej správy a spôsobe vybavovania rôznych podaní občanov orgánmi verejnej správy (najmä forma podania, lehoty – žiadosti o poskytnutie informácií, sťažnosti, petície, podnety a pod.), o štátnej službe, o postavení verejného ochrancu práv, o problematike ochrany základných práv a slobôd – medzinárodné zmluvy a dohovory a vnútroštátna právna úprava, o postavení a činnosti orgánov a organizácií ochrany práv a slobôd.

Plánovaný termín konania výberu: 18. júl 2017. V prípade veľkého počtu účastníkov bude výber realizovaný počas dvoch pracovných dní. O uvedenej skutočnosti bude Kancelária uchádzačov informovať v písomných pozvánkach. Ďalšie informácie v prípade potreby na telefónnych číslach: 02/32 36 37 76, 02/32 36 37 77.

Požiadavky na zamestnanca

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské II. stupňa

Jazykové znalosti

Anglický jazyk - Pokročilý (C1)

Ostatné znalosti

Microsoft Word - Pokročilý
Microsoft Outlook - Pokročilý

Pozícia je vhodná pre absolventa

Áno

Inzerujúca spoločnosť

Stručná charakteristika spoločnosti

Kancelária verejného ochrancu práv

Oblasť pôsobenia: Ochrana základných práv a slobôd podľa zákona č. 564/2001 Z. z.
o verejnom ochrancovi práv v znení neskorších predpisov

Počet zamestnancov

25-49 zamestnancov
ID: 2084755  Dátum zverejnenia: 30.5.2017  Základná zložka mzdy (brutto) a ďalšie odmeny: podľa zákona o št. službe a zákona o verej. ochrancovi práv