FP&A Manager

Talent Solutions - ADECCO

Miesto práce
Bratislava, Bratislavský kraj
Druh pracovného pomeru
plný úväzok
Termín nástupu
15.06.2016

Informácie o pracovnom mieste

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

• Primary owner of the General Ledger and first contact for GL reports, queries and audits
• First contact point for Regional Finance Director for issues relating compliance and integrity of accounts
• Maintain a robust internal control environment at regional level and ensure compliance to corporate accounting principles and policies
• Drive efficiency and improve internal controls e.g. reducing manual journals and process exceptions
• Own the month end close and coordinate month end close calendar
• Key contributor to mitigate risk of account misstatements through regular Balance Sheet reviews and ensure unreconciled items are resolved and risks are mitigated and escalated
• Sign off on both the monthly Financial Statements and the quarterly Representation letter

• Promote effective communication between the BBC and business through first-hand knowledge of the business and BBC owners, processes and issues
• Act as first escalation point for issues that doesn’t get resolved between BBC processing teams and business functions
• Own business Contact List for BBC counterparts to ensure effective communication and resolution and escalation of queries
• Act as intermediary to ensure close cooperation and effective communication between the business and internal service providers (CFS, BBC, treasury etc.) and drive allocation of activities per agreed taxonomies and SLAs

Zamestnanecké výhody, benefity

• We offer an exciting and challenging position. Joining us you will become part of a leading global multi-industrial corporation defined by its stimulating work environment and job satisfaction. In addition we offer outstanding career development opportunities which will stretch your abilities and channel your talents

Spoločnosť, pre ktorú je pozícia obsadzovaná

Účtovnícke a auditorské činnosti

.

Požiadavky na zamestnanca

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské II. stupňa

Vzdelanie v odbore

ekonomické

Jazykové znalosti

Anglický jazyk - Stredne pokročilý (B2)

Osobnostné predpoklady a zručnosti

• 8 - 12 years in complex finance/controlling roles in industrial company or in an accounting firm
• Audit and FP&A background preferred
• Business experiences required
• P&L experience an advantage
• Fluent in English, second language is an advantage
• Shared service center experience preferred
• Leadership and project management experience required
• Excellent communication skills across all levels of the organization
• ERPs (SAP, iScala, Oracle), HFM preferred
• University degree in business administration or adequate professional experience focusing on Finance/ Accounting
• ACA, ACCA, CIMA or equivalent required

Inzerujúca spoločnosť

Stručná charakteristika spoločnosti

Patríme medzi TOP 3 personálne agentúry na Slovensku. Na slovenskom trhu pôsobíme od roku 2002.

Pri poskytovaní našich služieb spájame záujmy oboch skupín – uchádzačov a zamestnávateľov.
Našou hlavnou úlohou je ľuďom zabezpečiť prácu a spoločnostiam talenty, ktoré sú nevyhnutné pre prosperujúce spoločnosti.

Riešime potreby našich klientov v oblasti riadenia ľudských zdrojov a zároveň dávame uchádzačom a agentúrnym zamestnancom šancu profesijného aj mimo-profesijného rozvoja.

Máme širokú sieť pobočiek a kancelárií po celej krajine. Prítomnosť v jednotlivých regiónoch nám umožňuje detailne poznať lokálne špecifiká trhu práce.

Počet zamestnancov

50-99 zamestnancov
ID: 2578504  Dátum zverejnenia: 25.5.2016